|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
индикация "резерва"
|
|
Автор | caмoдeлko:) (Нерегистриран) |
Публикувано | 10.04.06 00:53 |
|
....индикацията е елементарна, струва стотинки, много могат сами да си направят, затова пък удобна.
Идеята е: зарежда се бутилката, кара се колата и идва момента, в който светва червен светодиод, (резерва). Това означава, че се преминава към "резервно" гориво и с него могат да се изминат около 30км (това зависи от "настройката", положението на РИД контакта върху скалата)
Състои се само от три елемента: светодиод, резистор (1,2к....1,5к/0,25W),рид контакт и проводник с подходяща дължина-от бутилката до светодиода на таблото.
Схемата на свързване е също елементарна:+12V, резистор, светодиод, маса .
РИД контакта е свързан паралелно на светодиода.
Начин на работа:под въздействие магнитното поле на стрелката, контактите на РИД ампулата са затворени и светодиода не свети. При отклоняване на стрелката, магнитчето и щом започне да заема перпендикулярно положение спрямо ампулата, контактите се отварят и светодиода светва.
При този начин на свързване, РИД ампулата заема почти радиално положение на скалата.
По време на "изпитанията" бях залепил РИД ампулата с тиксо
на стъклото на скалата, положението и се наглася, в зависимост от желаното количество резервно гориво, в последствие укрепих на медна (немагнитна) планка към един от винтовете на арматурата. Единият извод на РИД ампулата се свързва с маса, а другият към проводника за светодиода.Проводника се промушва през гофрираната тръба (шлауха) на бутилката.
П.С. за предпочитане са най-малките РИД ампули, за по-слабо влияние на контактите им върху показанията на стрелката.
| |
Тема
|
Re: индикация "резерва"
[re: caмoдeлko:)]
|
|
Автор | gg (Нерегистриран) |
Публикувано | 10.04.06 14:03 |
|
а защо мислиш че стрелката е магнит? От преди 5 години (когато си сложих газта)резерва с оптрон на минимума попадне ли там стрелката се нарушава отражението и съответно светодиода светва остават ти едиколко си литра грубо за всяка кола е различно
| |
Тема
|
Re: индикация "резерва"
[re: gg]
|
|
Автор | koko (Нерегистриран) |
Публикувано | 10.04.06 14:41 |
|
Има различни стрелки.
| |
|
Ти сега не баламосвай народа, ами кажи как да ми отчита газта на стрелката за бензина
Че хич не е удобно да се гледа долу....
Rednecks in mirror are closer than they appear
| |
|
Е, за кво пък ти е толкоз? Аз поне винаги си карам с едно 10-15 литра бензин в резервоара, а газостанциите са през 5 метра...
Just a genius
| |
|
Нищо не казвам.....
Бензин и аз имам винаги... поне по 15 литра......
Газта я оставям да свърши до край, но не е това проблема..
Някак си не е удобно и не е много точно да гледаш 4 индикатора. Поне моите са толкова - четири зелени чертички
Така и не разбрах защо само холандските системи имали тая екстра
Rednecks in mirror are closer than they appear
| |
|
ми мойта уредба няма кьорави индикатори - карам докрай и толкоз... по принцип си знам и средно колко време/километри изкарвам с едно зареждане, така че изненадите са минимални...
Just a genius
| |
|
Не става дума за изненади, Блейк...
Става дума за удобство
Rednecks in mirror are closer than they appear
| |
|
Споко бе хора, аз като съм с холанска фабрична уредба и стрелката за бензина ми показва газта като карам на газ какво да кажа, че все догоре показва :)
Чак на резерва пада,което все пак е нещо. Ако питате мен хич няма нужда от таказа глезотия,а ако чак толкова ви се е приискало идете при свестен електричар и ще ви направи стрелката за бензина като моята...
| |
Тема
|
Re: индикация "резерва"
[re: Merck_44OGLE]
|
|
Автор | Любo (Нерегистриран) |
Публикувано | 11.04.06 14:26 |
|
Индикаторът на нивото на холандските уредби обикновено е отделен уред
кото променя съпротивлението си в обхват 0-90 ома.Приблизително от този порядък са и съпротивленията на много от оригиналните датчици за нивото на горивото които са разположени в бензиновия резервоар.Това дава възможност с едно реле да се превключва индикатора на таблото към някой от
двата поплавъка,като показанията на газта могат да се донапаснат с допърнително съпротивление или тример за да бъде по-малка разликата.При италианските нивомери обикновено се използува хода на стрелката и посредством датчик на Хол или светодиодна бариера този ход се трансформира в напрежение, обикновено 0-5 волта и с това напрежение се палят светодиодите в ключа.Практически всички италиански производители имат в каталозите си и датчици от "холандски" тип,но те са малко известни,въпрос на стандартизация в конкретната страна.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|