| 
	
 | 
 
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     индикация "резерва" 
 | 
 
 |  
| Автор | caмoдeлko:) (Нерегистриран) |  
| Публикувано | 10.04.06 00:53 |  
             |  
           | 
            
           
  ....индикацията е елементарна, струва стотинки, много могат сами да си направят, затова пък удобна. 
 
 Идеята е: зарежда се бутилката, кара се колата и идва момента, в който светва червен светодиод, (резерва). Това означава, че се преминава към "резервно" гориво и с него могат да се изминат около 30км (това зависи от "настройката", положението на РИД контакта върху скалата)
  
 Състои се само от три елемента: светодиод, резистор (1,2к....1,5к/0,25W),рид контакт и проводник с подходяща дължина-от бутилката до светодиода на таблото.
 Схемата на свързване е също елементарна:+12V, резистор, светодиод, маса .
 РИД контакта е свързан паралелно на светодиода.
 Начин на работа:под въздействие магнитното поле на стрелката, контактите на РИД ампулата са затворени и светодиода не свети. При отклоняване на стрелката, магнитчето и щом започне да заема перпендикулярно положение спрямо ампулата, контактите се отварят и светодиода светва.
 При този начин на свързване, РИД ампулата заема почти радиално положение на скалата.
 По време на "изпитанията" бях залепил РИД ампулата с тиксо 
   на стъклото на скалата, положението и се наглася, в зависимост от желаното количество резервно гориво, в последствие укрепих на медна (немагнитна) планка към един от винтовете на арматурата. Единият извод на РИД ампулата се свързва с маса, а другият към проводника за светодиода.Проводника се промушва през гофрираната тръба (шлауха) на бутилката.
 
 П.С.  за предпочитане са най-малките РИД ампули, за по-слабо влияние на контактите им върху показанията на стрелката.
  
           
  
             |   |  
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: индикация "резерва" 
[re: caмoдeлko:)]
 | 
 
 |  
| Автор | gg (Нерегистриран) |  
| Публикувано | 10.04.06 14:03 |  
             |  
           | 
            
           
  а защо мислиш че стрелката е магнит?  От преди 5 години (когато си сложих газта)резерва с оптрон на минимума попадне ли там стрелката  се нарушава отражението и  съответно светодиода светва остават ти едиколко си литра грубо  за всяка кола е различно
  
           
  
             |   |  
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: индикация "резерва" 
[re: gg]
 | 
 
 |  
| Автор | koko (Нерегистриран) |  
| Публикувано | 10.04.06 14:41 |  
             |  
           | 
            
           
  Има различни стрелки. 
  
           
  
             |   |  
           
             | 
               
                |  
           | 
            
           
  Ти сега не баламосвай народа, ами кажи как да ми отчита газта на стрелката за бензина  
 
 Че хич не е удобно да се гледа долу....
  Rednecks in mirror are closer than they appear
           
  
             |   |  
           
             | 
               
                |  
           | 
            
           
  Е, за кво пък ти е толкоз? Аз поне винаги си карам с едно 10-15 литра бензин в резервоара, а газостанциите са през 5 метра...
 
  Just a genius 
 
 
           
  
             |   |  
           
             | 
               
                |  
           | 
            
           
  Нищо не казвам.....
 
 Бензин и аз имам винаги... поне по 15 литра......
 Газта я оставям да свърши до край, но не е това проблема..
 Някак си не е удобно и не е много точно да гледаш 4 индикатора. Поне моите са толкова - четири зелени чертички  
 
 Така и не разбрах защо само холандските системи имали тая екстра
  Rednecks in mirror are closer than they appear
           
  
             |   |  
           
             | 
               
                |  
           | 
            
           
  ми мойта уредба няма кьорави индикатори - карам докрай и толкоз... по принцип си знам и средно колко време/километри изкарвам с едно зареждане, така че изненадите са минимални...
 
  Just a genius 
 
 
           
  
             |   |  
           
             | 
               
                |  
           | 
            
           
  Не става дума за изненади, Блейк...
 
 Става дума за удобство
  Rednecks in mirror are closer than they appear
           
  
             |   |  
           
             | 
               
                |  
           | 
            
           
  Споко бе хора, аз като съм с холанска фабрична уредба и стрелката за бензина ми показва газта като карам на газ какво да кажа, че все догоре показва :)
 Чак на резерва пада,което все пак е нещо. Ако питате мен хич няма нужда от таказа глезотия,а ако чак толкова ви се е приискало идете при свестен електричар и ще ви направи стрелката за бензина като моята...
  
           
  
             |   |  
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: индикация "резерва" 
[re: Merck_44OGLE]
 | 
 
 |  
| Автор | Любo (Нерегистриран) |  
| Публикувано | 11.04.06 14:26 |  
             |  
           | 
            
           
  Индикаторът на нивото на холандските уредби обикновено е отделен уред
 кото променя съпротивлението си в обхват 0-90 ома.Приблизително от този порядък са и съпротивленията на много от оригиналните датчици за нивото на горивото които са разположени в бензиновия резервоар.Това дава възможност с едно реле да се превключва индикатора на таблото към някой от
 двата поплавъка,като показанията на газта могат да се донапаснат с допърнително съпротивление или тример за да бъде по-малка разликата.При италианските нивомери обикновено се използува хода на стрелката и посредством датчик на Хол или светодиодна бариера този ход се трансформира в напрежение, обикновено 0-5 волта и с това напрежение се палят светодиодите в ключа.Практически всички италиански производители имат в каталозите си  и  датчици от "холандски" тип,но те са  малко известни,въпрос на стандартизация в конкретната страна.
  
           
  
             |   |  
  |   
 
 
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
 |  
 |   
 |