|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
компромис АГУ
|
|
Автор |
REQ (непознат
) |
Публикувано | 12.03.06 18:57 |
|
Тези съвети са за всички от форума предимства на АГУ 1 .газта пълни равномерно цилиндрите и ДВГ работи по- тихо. 2.не се появява нагар по клапаните. 3.по- малко СО2 и икономия. Недостъци. 1.по къс живот на ДВГдо 20%. 2.по -слаби динамични с-ва на ДВГ. 3.по -глям разход на фориво с 10-15 %. 4.по- честа смяна на свещти и филтри. 5. допълнителна подражка. 6.ДВГ работи нестабилно. 7.голям риск от повреда в безиновата помпа и датчиказа за кислород и клапаните. Така ,че по-добре да си караш на бензин а и колата има по- дълък живот.!!!!!!!!
| |
Тема
|
Re:бензин?Само в краен случай:)
[re: REQ]
|
|
Автор | нeвepниk (Нерегистриран) |
Публикувано | 12.03.06 21:32 |
|
Колега,
благодаря за съветите!
Знаеш ли защо?
Защото безплатните съвети са като политическите послания-едни им вярват, други се възползват от тях
| |
Тема
|
Живота иска компромиси.
[re: REQ]
|
|
Автор | бapaбa (Нерегистриран) |
Публикувано | 12.03.06 23:16 |
|
Пич, нещо не ти разбрах целта на поста. И си забравил най-голямото предимство на газта - наполовина по-евтина е от бензина. Всъщност, тези 3 предимства които си споменал, не ги знаех, ама не ме и интересуват честно казано. Аз харча около 3000 лева годишно за газ, ако карах с бензин щяха да са около 6000 лева. За мен тази разлика от 3000 лева не ми е незабележима на фона на доходите, така че карам на газ. На теб щом не ти пука за такива дребни суми, карай си на бензин, лошо няма.
| |
Тема
|
Re: компромис АГУ
[re: REQ]
|
|
Автор |
PRR (So what?) |
Публикувано | 13.03.06 08:12 |
|
Айде да поспорим
Плюсовете - ОК! Дори бих добавил "по-мека" работа на двигателя, в смисъл че по-мазно поема при натискане на газ а не с удар - по-комфортно се вози човек...
Минусите:
1) По къс живот на ДВГ с 20%: Спорно - как го измери?
2) По-малко СО2 - не мога да коментирам
3) По-голям разход с 10-15%: съгласен, дори се качва до 20%
4) По-честа смяна на свещи и филтри: не съм съгласен. Аз сменям свещи на 40ооо км, а и на бензин бих ги сменял на толкова. Масло и филтри ги сменям на 10ооо, колкото бих го правил и на бензин.
5) Допълнителна поддръжка: пренебрежимо малка. Имаш смяна на мембрани на 40-50ооо км и минаване на преглед веднъж годишно (друг е въпроса дали си заслужава, но за това съм писал в друга тема - Има ли смисъл от прегледа)
6) Двигателя работи нестабилно - ти някога карал ли си на газ!??!?! Поне при мен работи дори по-стабилно от бензин!
7) Голям риск от повреда в бензинова помпа++: 70ооо км, нито бензиновата помпа е мръднала, нито датчика за кислород (не, че имам де ), да не говорим за клапаните! Бензиновата помпа няма причина да се скапе, освен ако не караш съвсем без бензин и тя смуче въздух! Т.е. малко бензинец в резервоара и всичко е на 6!
Сега да допълним сметките. Откакто имам газовата имам 70ооо км. Като разход на километър съм на 60%-65% от цената на бензина (имайки предвид по-високата цена на газта зимата и по-високата консумация). По груби сметки средния ми разход е около 10/100. Това прави 7000 литра газ! При средна цена 80ст прави 5600лв. На бензин би ми излязло около 9300лв. С други думи 3700 лв спестени от гориво! Аз колата си я купих за 900 ЕВРО, с докарването, регистрация и т.н. излезе 1150, да го кажем 1200 или 2500лв. Нека добавим и цената на газовата - 410лв стават 2900 - 3000лв! Значи колкото и да съм скапал тази кола, аз вече съм спестил за още една такава + едни 700лв за да пия хубави студени бирички по морето! Пък ти си пази колата. След още 10 години двигателя ще ти е като нов, купето като старо а бирата и моренцето ще са ти хубав мираж от изгорели бензинови пари
Поздрави
| |
Тема
|
ама хубаво му го каза :)
[re: PRR]
|
|
Автор | papi (Нерегистриран) |
Публикувано | 14.03.06 09:19 |
|
Атака, ама хубаво му го каза :) колега. Аз не разбирам едно, не са карали никога на газ обаче не им харесва, луда работа. Ама българите сме така - първо посягаме да кажем как няма да стане и как не е добре, вместо да се хванем и да опитаме. ПЪК ТЕ ЗА ОПИТ ПАРИ НЕ ИСКАТ :))
Айде лека, а и газта поевтинява леко сега ;)
| |
Тема
|
Re: компромис АГУ
[re: REQ]
|
|
Автор | pss (Нерегистриран) |
Публикувано | 14.03.06 14:39 |
|
изключително интересно
газта пълни равномерно цилиндрите-двигателят работи неравномерно
не се образува нагар-по-къс живот на двигателя и риск от повреда
по-малко СО2 и икономия- по-голям разход
изобщо няма да коментирам от техническа гледна точка,изказването е както се
вижда пълно с взаимно изключващи се твърдения,голямата част от тях неверни
| |
Тема
|
Re: компромис АГУ
[re: PRR]
|
|
Автор | xимиk-любитeл (Нерегистриран) |
Публикувано | 14.03.06 20:28 |
|
Ще направя една проста сметка:
газта е смес на пропан (C3H8) и бутан (C4H10). Приемам че са 50:50.
Бензинът основно трябва да е октан C8H18
Правим следните сметки:
Съотношение водород : въглерод
Газ, атомно: 7: 18
Газ, тегловно: 14: 3
Бензин, атомно: 8: 18
Бензин, тегловно: 16: 3
При моята кола разходът е:
на бензин 6.5/10, средно 8.25 * 0.75 = 6.1875 кг/100 км
на газ 7.5/12, средно 9.75 * 0.5 = 4.875 кг/100 км
Настройките на газ и бензин са различни затова ще изкривя данните в полза на бензина и ще закръгля: бензин - 6 кг/100км, газ - 5 кг/100км
Получавам въглероден диоксид CO2 и вода H2O в съотношение:
Газ, молекулярно: 7: 9
Газ, тегловно: 154: 81
Бензин, молекулярно: 8: 9
Бензин, тегловно: 176: 81
На 100 км пробег имам следните емисии:
Газ:
CO2 - 15.1 кг, H2O - 7.94 кг
Бензин: CO2 - 18.53 кг, H2O - 8.53 кг
Разликата в харченето на газ е заради намалената мощност на колата.
Но ако се абстрахираме от нея, то ясно се вижда, че при бензин имаме повече CO2.
Да не говорим за метана където съотношенията са:
на входа:
атомарно: 1: 4
тегловно: 12: 4
на изхода:
молекулярно: 1: 2
тегловно: 11: 9
| |
|
иначе сметката е вярна.
има обаче един много хубав критерий:
Имаме здрав, разработен, но не и износен двигател, изрядно настроен.
на бензин - колкото и оптимален режим да имаме, ауспухът отвътре е черен от сажди, а от него се носи миризма на недоизгорял бензин
на газ (пропан или особено метан) ауспухът вътре е чист, най-много да има малко ръжда, а от него не се помирисва почти нищо. Ако човек съвсем си напъха носа срещу ауспуха (за кратко е напълно безопасно) се усеща съвсем лека миризмица на моторно масло. Говоря за миризмата на самото масло, както си мирише от бутилката, а не полуизгорялото, което излиза от износен двигател и мирише лошо и отдалече.
Познайте сега: кое гориво изгаря по-добре и по-малко замърсява двигателя?
there is no spoo^H^H^H^Hfork()
| |
Тема
|
Re: компромис АГУ
[re: PRR]
|
|
Автор |
jove () |
Публикувано | 15.03.06 07:28 |
|
2) По-малко СО2 - не мога да коментирам
Струва ми се, че неправилно замествате СО с СО2. СО2 е нормален продукт от горенето и да се говори за по-малко като за някакъв плюс е неуместно. Наличието на СО в изгорелите газове е индикация за непълно изгаряне. И при бензин и при газ това е функция на режима на работа и състоянието на двигателя, а не толкова на вида на горивото.
| |
Тема
|
Re: компромис АГУ
[re: jove]
|
|
Автор |
PRR (So what?) |
Публикувано | 15.03.06 11:25 |
|
Абе като цяло държавата пет пари не дава за екология (иначе тия с газ/метан трябваше да плащат по-малък данък или поне акциза да е по-нисък), та обикновения шофьор ли?!?!? На мен най-важното ми е да ми е евтино придвижването. Какво ще гори ми е все тая! И спора тръгна от това колко лоша е газта и колко хубаво е на бензин....
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|