Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 00:01 28.04.24 
Автомобили
   >> Автомобилни газови уредби
*Кратък преглед

Тема Метанови бутилки на мястото на резервоаранови  
Автор tabakoff (минаващ)
Публикувано15.02.06 17:45



Здравейте отново.

Позволявам си да копирам предложението на Заека от друга тема, която е встрани от тази, но това ми помогна значително за преустройството на моя автомобил.

Тема Re: CNG BRC Sequent Fastness vs. CNG OMVL Dream XXI N [re: tabakoff] Темата е видяна: 638
Автор зaek (Нерегистриран)
Публикувано 08.11.05 09:58


Имам 4 бутилки, и всички са ми под купето. Колата ми е комби, и багажника ми трябва за товарене на обемни предмети - такава ми е работата. Две бутилки сложих на мястото на резервуара - пред задния мост. За да освободя място за другите две, свалих гърнето и резервната гума. Гърнето му намерих място малко по-напред. Това не е проблем, защото изгорелите газове на метана не миришат, и не са отровни - това си е водна пара. Бутилките тежат 99 кг. но понеже двете (по-тежките) са пред задния мост, натоварването на моста е само с около 10 кг по- голямо от фабрично посоченото - мерих го на един кантар на вторичните суровини. Само резервната гума все се чудя къде да я свирам между багажа :) За резервуар имам една метална 10 л туба - и тя ми е много даже :) Защото като сипвам бензин на Шел, и ме питат - "вие три лева гориво ли? " А аз отговарям - "не, три лева бензин, гориво зареждам на друго място":)
Не съм карал колата на майстори, защото мисля че все още такива трудно се намират за метана. В сервиза на 4око имат поглед върху нещата - така мисля.
Иначе колата ми наистина стига от София до Варна с 15 лева. Все пак признавам, че не съм състезател, и колата ми е доста спъната на високи обороти. В града има динамика, но на път - ако някой тир кара със 100 трудно го изпреварвам. Всяко нещо си има цена. Но когато минаваш около 60 - 70 хиляди на година разходът е основно съображение.

---------------------------------------------------------------------



Заек, да ти кажа твоята идея ми помогна адски много! Благодаря за косвената подкрепа.

Реших си проблема по следния начин.

По принцип оригинално колата е с катализатор, след него резонатор, после следва едно напречно глухо компенсаторно гърне, и накря заглушителното.

Отидох в М-коплект 33. Там на мястото на катализатора ми сложиха един резонатор. На мястото на резонатора монтираха комбиниран резонатор със заглушител. Компенсаторното си остана, че без него не мога заради турбото, а задният заглушител е малък, колкото да ми приглуши излишните шумове. Пробвах и без него, но си къркореше и реших в крайна сметка да го сложа.

Паралелно си купих употребяван резервоар от друго 605. Моят майстор ми премести максимално близко до гърнето резервната гума и се освободи доста място м/у нея и задния десен калник. Направихме шаблон на освободеното място. Заедно с него отидох в института по заваряване на пластмасите в Дружба 1 и там ми прекроиха новия резервоар. Събира 26 литра!!! Макар че моята цел беше около 15л, но това са подробности. Утре сутринта ще го взема и директно при моя майстор да ми го монтира и да ми откачи съществуващия 80-литров резервоар.

Следва пак разходка до МК-33, където вече ще могат окончателно да променят хода на тръбите на изгорелите газове, за да ми се освободи място за метановите бутлики.

Първоначално мислех, че ще мога да събера само 2бр. по 22л с диаметър 190мм. Да да, ама не. Толкова е голям обемът, че има вероятност да събера една 40л и една 30л бутилки!!!!! В багажника в момента имам 3х22л + 1х30л. Последната ще я разкарам отдолу, и така ще имам 136 литра за метан, в които ще пълня около 19-20кг метан ... Това ще ми гарантира извънградско поне 320км, а в града 250км пробег.

Така че, момчета - дерзайте, не се замисляйте. Идеята на Заека (извинявай, пич, но не ти знам името), която и аз подех, се оказа печеливша в това отношение. Бих махнал и тези 3 бутилки от багажника, но ще минавам не повече от 130 в града и 165 извънградско ... а аз обичам да си настъпвам колата. Но така и не стигам до дъното му, не ми пречат много. Пък след време, когато метанстанциите станат колкото бензиностанциите, ще ги разкарам всичките ... или една по една. Мога да оставя 2 бр. в дъното, за да мога отгоре да си редя багаж.



Тема Re: Метанови бутилки на мястото на резервоара [re: tabakoff]  
Автор tsvet4O (AUDI)
Публикувано20.02.06 10:23



Това хубаво, но мислиш ли, че задния мост ще издържи подобна гавра?

[image]http://rack5.free.evro.net/free2/snep/Vasko.jpeg[/image]


Тема Re: Метанови бутилки на мястото на резервоаранови [re: tsvet4O]  
Автор tabakoff (минаващ)
Публикувано20.02.06 10:58



Вече го бях писал в друга тема, но ще го направя отново.

Моите бутилки тегнат към 110кг заредени. Когато карах на бензин обикновено съм имал поне 40л. в резервоара. Самият резервоар тегне към 7-8 кг - имах щастието да го държа в ръце. Така че остава разлика от порядъка на 60-70кг, което не мисля, че ще промени драстично натоварването на задното окачване. Има една единствена особеност - окачването е смятано вероятно в 70-80% от случаите вътре да се возят двама души. Сега ще бъде малко по-различно, все едно има един човек на задната седалка. Което означава, че ако сложа нови пружини, вероятно ще клекнат не за 10 години, ами за 7 ... не мисля, че ще ме бърка, още повече, че тези пружини ще се избият за месеци.

Редактирано от tabakoff на 20.02.06 11:04.



Тема Re: Метанови бутилки на мястото на резервоаранови [re: tabakoff]  
Автор3aek (Нерегистриран)
Публикувано21.02.06 21:38



Абе видях че ме споменавате тук, с хубаво при това :)
Много добре си направил tabakoff, трябва да ти кажа, че скоро ще забвележиш че колата ти е по-стабилна в завой. За натоварването на моста искам да вметна една подробност. Никой тук не се сеща, че метановите бутилки са товар, който е закрепен за купето, и не може да се сравнява с един или двама души, седнали на седалката. Аз карам вече почти две години с четири бутилки, закрепени под купето. Вчера ми се наложи ремонт на спирачките, и имах възможност да разгледам по-обстойно колата. Оказа се че за 140 хиляди на метан са се скъсали двата тампона, които държат моста. Явно дребните удари, които иначе се поемат от задниците на пътниците :) сега падат директно върху тампоните. Два дни търся по магазините такива тампони и няма. Което означава, че по принцип не се късат, и не се сменят. Все пак намерих тампони - по 11 лв единия. Не е кой-знае какво, но е добре да се има впредвид, и да се преглеждат от време на време. Друго, което забелязах, е по-интензивно износване на задните накладки. Това са все бели кахъри, но трябва да се имат впредвид.



Тема Re: Метанови бутилки на мястото на резервоаранови [re: 3aek]  
Автор tabakoff (минаващ)
Публикувано22.02.06 12:53



"Явно дребните удари, които иначе се поемат от задниците на пътниците :) сега падат директно върху тампоните."

Да ти кажа не се бях замислял за ефекта на "бузките", както и на еластичността на задната седалка. Но мисля, че тези тампони, както и пружините, се избиват за сметка на ниския разход на метан.

Определено колата ще стане по-стабилна, защото центъра на тежестта пада значително надолу.

Утре ще карам колата при моя майстор да ми монтира малкия резервоар под багажника и да разкара големия. После, ако остане време, ще отида до МК-33 да ми доработят окончателно тръбите на генерация, за да мога да монтирам новите бутилки под седалката.

Заек, пиши на m.tabakov@is-bg.net някакви координати, имам огромно желание да се видим и да ми покажеш какво си натворил по твоята кола, както и аз да демонстрирам моите изменения в конструкцията на лъва ми. Един колега от форума на Пежо, Любо, казва, че я е виждал и "била направена много тарикатски". Искам собственоръчно да се убедя. Пък ще пием по едно кафе.



Тема Re: Метанови бутилки на мястото на резервоаранови [re: tabakoff]  
Автор tabakoff (минаващ)
Публикувано06.03.06 12:48



Здравейте отново.

Аз малко ударих на камък с преработения резервоар. Макар че не е никак страшно.

Оказа се, че задната част на резервоара пада прекалено ниско и виси застрашително под долния край на бронята с едно 10см, което е недопустимо. Първият бордюр - и гаранция съм го надробил на съставните му части. Пробвахме, въртяхме, намествахме - няма начин.

В крайна сметка реших да си направа нов резеревоар в института по заваряване на пластмасите, хората казаха, че могат да го направят. Снех размерите под багажника, разчертах го вкъщи на РС-то, принтирах го и отивам утре съм на място. От моя резервоар ще използвам основата, в която се фиксира помпата, както и винта за капачката на нивомера, разни щуцери за отдушници, обратни маркучи и т.н. Даже след като направих калкулациите се оказа, че ще събира точно 30л, докато преработеният определено беше по-малък. Новият просто ми обикаля задния десен рог, както и вържи долната линия на задната броня. Така нито ще се чижда, нито има опасност от удар в някакъв предмет.



Тема bravoнови [re: tabakoff]  
Авторterminatora (Нерегистриран)
Публикувано07.03.06 13:00



Zdraveite metandgii!!!:)Shapka Vi svaliam da znaete!Ei tova bulgarskia genii spirka ne znae!Odavna sum se zamislil i az za metan, no loshoto e che informaciata mi e otkuslechna i nepodredena ta e trudno da reszha.Imam vupros:kazaha mi che ne moge da se dopulva butilkata,viarno li e?triabva da izhabish cialata i togava hodish da zaregdash? A i podobni preustroistva samo na goliam klas koli li sa vuzmogni...kato pasat naprimer ili omega,...ami opel astra?V grada kak ste s razhoda be hora...chuva se che cenite sa bili vdignati na metana?
Mislia si che tova deto ste napravili sled 10 godini shte go predlagat kato standart a benzinovia rezervoar shte e samo kato rezerven i shte e s obem 1.5l:):)



Тема Re: bravoнови [re: terminatora]  
Автор 4oko (лошо момче)
Публикувано07.03.06 21:28



колега може да зареждаш когато ти хрумне даже някой таксиметраджии след като заредят пият едно кафе на станцията като през това време газта в бутилките е изтинала и донаблъскват още кило две може да изглежда тъпо но и аз го правя когато ще патувам към провинцията . по вторият ти въпрос да дигнаха метана до цена 0.99лв. за килограм това е горе долу 1.73....литра бензин тоест плащаш го около 0.58лв. при цена на колонка 1.60лв. това си е прилична далавера на 100км. 10лв. ако приемем че харчиш 10литра на 100км. тоест при сегашните цени на бензина избиваш АГУто за 20 000км. пробег ( тук включвам допълнителни разходи за за филтри , пружини , амортесьори , други подобни дивотии които биха ти изтъкнали като загуби тези за които гроздето е кисело ) та направи си аритметиката и ако ти излиза питай колегите от форума или пък някой бакшиш към кой сервиз да се ориентираш че все пак сме в бг и тук всеки е майстор

без авариен път на всички


Тема Re: Метанови бутилки на мястото на резервоаранови [re: tabakoff]  
Автор tabakoff (минаващ)
Публикувано03.04.06 19:13



Съжалявам, че времето ми е много кът, но както се казва - хубавите неща стават бавно. Та и при мен така. Още не съм сколасал да отида до Изапласт, срам и резил. Но утре, за сметка на това, ще ми свалят резервоара, след което отивам за окончателната промяна на трасето на изпускателните тръби. Минимум 50 литра ще събера отдолу, максимум 70 литра метанови бутилки.

Заек, затрих и някъде мейла, в който ми даде телефона си. Пусни го пак, моля те, на m.tabakov@is-bg.net - да се видим на по едно кафе.




*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.