Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 13:07 23.04.24 
Автомобили
   >> Автомобилни газови уредби
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | (покажи всички)
Тема За влиянието на "надуването" и замърсения филтър.нови  
Автор JohnFound (asm32 developer)
Публикувано30.11.05 16:05



Лично аз не съм се сблъсквал с този ефект, когато при висока скорост въздуха се вкарва под налягане в двигателя и поради това пада мощността и дори гасне двигателя при отпускане на педала на газта.
Препоръчваното решение обикновенно е, да се обърне въздухозаборника назад или настрани. Това решение винаги ме е дразнило, защото всъщност въздух под налягане във филтъра е добре - колкото повече въздух, толкова повече мощност. Защо трябва сами да си ограничаваме мощността???

Днес обаче, докато четях в един форум поредното описание на този проблем ми хрумна решение, което би трябвало да премахне проблема изцяло, без да се налага да махаме "турбо" ефекта. Тоест ще си имаме малко мощност отгоре.
Нещо повече - това решение обещава да премахне и ефекта на "мръсният филтър" който вдига разхода при силно замърсен филтър.

Първо да видим защо всъщност възниква ефекта с обедняването на сместта? Ами много просто, изпарителя на газта регулира налягането на изхода си спрямо атмосферното. Ако във всмукателният колектор налягането се повиши от насрещната струя, мембраната на втората степен на изпарителя се огъва навън (защото атмосферното налягане е по-ниско) и затваря клапана за газта. От тук и бедната смем, понижената мощност и други негативни ефекти.
При замърсяване на филтъра, ефекта е точно обратен - налягането във всмукателните колектори се намалява, заради съпротивлението, което филтъра оказва на въздуха. Мембраната се "всмуква" навътре с което пуска повече газ, което води до повишен разход.

Решението всъщност е тривиално и известно отдавна - налягането на въздуха от външната страна на мембраната трябва да се направи равно на налягането на въздуха след въздушният филтър.
Всеки изпарител има отвор от външната страна на мембраната на втората степен, който трябва да докарва атмосферното налягане до мембраната. Ако на този отвор се монтира щуцер и чрез един маркуч се свърже с кутията след въздушният филтър, то и двата негативни ефекта би трябвало да изчезнат. Нещо повече тогава може да се използва "надуването" за вдигане на мощността при по-високи скорости, със съответно изнесени напред въздухозаборници.

Какво мислите по въпроса?



Тема Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филтър.нови [re: JohnFound]  
Автор PRlNCE ZANDOR (vodoun)
Публикувано30.11.05 17:51



О, това много отдавна съм си го мислел.
чувал съм че го правят на агу с турбо. Интересно дали няма драстично да вдигне разхода това нещо. и дали в един момент независимо от всичко дебита на газта няма да може да обезпечи многото въздух и пак да обеднее сместа.



Тема Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филтнови [re: JohnFound]  
Авторcerosina (Нерегистриран)
Публикувано30.11.05 18:13



Пич,
искаш да изхитриш системата ама май няма да стане, досега да са го направили ако ставаше толкова лесно.
Според моето скромно мнение грешката в разсъжденията ти е следната - ти искаш да изравниш наляганията , който всъщност правят дозирането на газта възможно!
Т.е. ако налагането на дупката на изпарителя и на всмукателния колектор е едно е също, мембраната ще "увисне" и няма да пуска нищо.
За да постигнеш ефекта които искаш , най вероятно трябва да измислиш нещо което регулира "атмосферното налягане на дупката на изпарителя" взависимост от натоварването, ама то става по сложно от ламбда контрол. Та всъщност те затова са направили дозирането по този начин , щото е най просто и няма нужда от електроника, елементарно ( и гениално ) нали ?
Измислили са го хората. А ако искаш по добър контрол от атмосферния-сложи си ламбда контрол
Иначе добре си се сетил , първия момент като го прочетох се видях как утре почвам да режа тръбата която излиза филтъра :)



Тема Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филтнови [re: cerosina]  
Автор JohnFound (asm32 developer)
Публикувано30.11.05 19:27



Според моето скромно мнение грешката в разсъжденията ти е следната - ти искаш да изравниш наляганията , който всъщност правят дозирането на газта възможно!

Не е така. Дозирането на газта става от т.н. смесителна плочка - неточно наименование, което обърква мнозина. По-правилно е да се нарича "дозираща плочка" или "ежектор" защото по същество представлява устройство, което създава вакуум пропорционален на скоростта на въздуха през въздушните дифузьори.
Системата описвана от мене се използва в изпарителите за турбо двигатели - там разликите в наляганията са такива, че по друг начин наистина не става.



Тема Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филтнови [re: PRlNCE ZANDOR]  
Автор JohnFound (asm32 developer)
Публикувано30.11.05 19:35



Интересно дали няма драстично да вдигне разхода това нещо. и дали в един момент независимо от всичко дебита на газта няма да може да обезпечи многото въздух и пак да обеднее сместа.

Ами не, не мисля. Максималния дебит на газта е базиран на максималната мощност на двигателя, за който е изчислен този изпарител. А в резултат от надуването мощността няма да се вдигне с повече от 5..6 к.с. и то само когато колата се движи с голяма скорост (за дърпане по светофарите няма да стане...)
Разхода също няма да се вдигне, защото разхода е пропорционален на мощността, при оптимална смес разбира се, но пък тази компенсация би трябвало да осигури и по-точно дозиране на всички режими на двигателя, защото се елиминират страничните влияния.

Аз определено смятам да я изпробвам тази система, но след няколко седмици, като излезем в коледни отпуски.



Тема Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филтнови [re: JohnFound]  
Авторrising (Нерегистриран)
Публикувано30.11.05 20:49



Това което го мислите ще стане ако сте с KA-JETRONIK (механична инжекция).
Ако не , въртиш въздухопровода бате. Няма как. Все пак пробвайте иначе какво
ще се обсъжда тук. Успех.



Тема Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филтнови [re: JohnFound]  
Автор PRR (Stranen)
Публикувано01.12.05 10:56



Само да уточня
Доколкото ми е известно дозирането се определя от вакуума идващ от всмукателния колектор, т.е. колко газ да се пусне зависи от вакуума.
Та ако под "ежектор" или "дозираща плочка" имаш предвид устройството което смесва газта с кислорода, то си се объркал! Това не е карбуратор.
А вакуума в смукателния колектор се определя от положението на дроселовата клапа, т.е. тежестта на десния крак
Поздрави



Тема Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филтнови [re: PRR]  
Автор JohnFound (asm32 developer)
Публикувано01.12.05 11:03



Доколкото ми е известно дозирането се определя от вакуума идващ от всмукателния колектор, т.е. колко газ да се пусне зависи от вакуума.

Ами не е вярно, в голяма заблуда си. Не забравяй, че "вакуума" е след дроселната клапа, а смесването на газта с въздуха е преди нея и там дори и да има известно разреждане, то не е в пряка връзка с количеството въздух.
Всъщност принципа на работа на смесителната плочка е абсолютно същият като на карбураторите. Просто устройството и не е толкова сложно, защото пропан-бутана е газ, а бензина е течност, която трябва да се разпраши освен да се дозира.

П.П. - ако имаш предвид вакуума който се подава на вакуумните изпарители - той изпълнява чисто предпазна роля - блокира изпарителя, когато няма вакуум в колектора - тоест когато двигателя не работи.



Тема Sorryнови [re: JohnFound]  
Автор PRR (Stranen)
Публикувано01.12.05 11:56



Прав си



Тема Re: За влиянието на "надуването" и замърсения филтър.нови [re: JohnFound]  
Авторuchenn (Нерегистриран)
Публикувано01.12.05 12:24



Относно балансирането, Viale го прилага от 20 год.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.