|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема
|
За ламбда датчиците.
|
|
Автор |
JohnFound (asm32 developer) |
Публикувано | 25.07.05 23:53 |
|
Здравейте.
Има ли някой идея, дали стандартните ламбда сонди работят правилно и на газ?
Вярно е, че те измерват съдържанието на кислород, но пък от друга страна могат да мерят и обогатени смеси, а там кислород няма. Има остатъци неизгорял бензин. На какво тогава реагират? И как се държат при пропан бутан?
| |
Тема
|
Re: За ламбда датчиците.
[re: JohnFound]
|
|
Автор | bmw (Нерегистриран) |
Публикувано | 26.07.05 00:39 |
|
prekasva6 q s rele i dava6 gas qko
| |
Тема
|
Re: За ламбда датчиците.
[re: bmw]
|
|
Автор |
JohnFound (asm32 developer) |
Публикувано | 26.07.05 00:53 |
|
Ама не ща така... въпросът е принципен.
| |
Тема
|
Re: За ламбда датчиците.
[re: JohnFound]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 26.07.05 08:52 |
|
Работят.
Даже и в богатите смеси има кислород. Той не може да изгори 100% в цилиндъра...
| |
Тема
|
Re: За ламбда датчиците.
[re: imitev]
|
|
Автор | the_rider (Нерегистриран) |
Публикувано | 26.07.05 09:22 |
|
А дали може някой да ме светне защо въпреки, че имам и ламбда емулатор и емулатор на дюзите, след по-продължително каране /напр. 15-20 мин./ ми светва лампата на инжекциона. Естествено проблема е само на газ
| |
|
тя лампата не е 'на инжекциона' :-)
провери (примерно по метода на кламера) какви са ти грешките, може би ще стане по ясно.
| |
Тема
|
Re: За ламбда датчиците.
[re: Tarambuka35OO]
|
|
Автор | the_rider (Нерегистриран) |
Публикувано | 26.07.05 12:01 |
|
бе не е само на инжекциона, ама става ясно коя лампа свети нали... а ти би ли дефинирал "метода на кламера"
| |
Тема
|
Re: За ламбда датчиците.
[re: JohnFound]
|
|
Автор | koko (Нерегистриран) |
Публикувано | 26.07.05 17:06 |
|
Те не мерят абсолютното съдържание на кислород.
Сондата просто дава 2 нива на напрежение ако кислорода е съответно повече или по-малко от оптималното количество. Колко точно е повече или по-малко не я интересува и не влияе на сигнала от нея. Т.е. сондата не е пълноценен газоанализатор :-).
Сондата работи прекрасно и на газ, но сигнала от нея се ползва само ако агуто е с ламбда контрол.
| |
Тема
|
Re: За ламбда датчиците.
[re: koko]
|
|
Автор |
JohnFound (asm32 developer) |
Публикувано | 26.07.05 19:31 |
|
Сондата просто дава 2 нива на напрежение ако кислорода е съответно повече или по-малко от оптималното количество.
Хм, а аз пък прочетох нещо друго тук:
, че имало 2 вида ламбда сонди:
1. на базата на циркониев диоксид, които представляват източник на напрежение, между 0.2 и 0.8 волта, като стехиометричната смес била около 0.45V
2. на базата на някакво титаново съединение. Те са работят съвършенно по друг начин - представляват съпротивление, което със скок си мени съпротивлението от 1кило ом до 20кило ома в зависимост дали сместта е бедна или богата.
Та къде е истината? И ако разглеждаме циркониевия сензор, дали точната смес отново ще е на 0.45 волта, като се има предвид че при пропан-бутана съотношението въздух-газ е друго.
| |
Тема
|
Re: За ламбда датчиците.
[re: JohnFound]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 26.07.05 19:57 |
|
Явно не си запознат с принципа на регулиране на горивото при системите с обратна връзка с ламбда сонда (не го бъркай с кислороден датчик с пропорционален сигнал който се използва в малко японски автомобили без катализатор!). Ако погледнеш характеристиката на напрежението на сондата в зависимост от кислорора ще установиш че прага на превключване е изключително рязък. Въобще не може да се накара такава интертна система като двигателя да работи в тесния диапазон на линейност на прага на превключване. Т.е. те са като термо реле - топло/студено = богата/бедна смес.
В по-старите системи (ГМ Мултек, Бош Мотроник, МоноМотроник, Симтек, Магнет марели до 93-94 че и в по-новите коли) се използва ламбда датчик с прагово превключване. Той показва бедна-богата смес - системата е в непрекъснато колебание около идеалното положение за текущото състояние на параметрите.
Иначе казано - ако сместа се обедни ЕКУ я обогатява, след това като се обогати ЕКУ започва да я обеднява и системата винаги е в колебания.
Елементарно е - както почти всичко вложено в колата ти. Винаги се гони ефтиния и сигурност. Никога най-добрия вариант, а задоволителния резултат. Затова няма вечни коли които да правят по 2 000 000 км, да не гният до 20 години и т.н. Всичко е сметнато на кантар цена/качество.
В по-новите автомобили вече се влагат кислородни датчици с пропорционална зависимост от изгорелите газове. Това се изисква и поради повишените изисквания за екологичност наложени на производителите. Не е по тяхно желание... Ако зависеше от тях - всички щяхме да караме коли с карбуратори , механични инжекциони или инжекциони без ламбда датчик.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
|
|
|