Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 19:44 15.07.25 
Автомобили
   >> Автомобилни газови уредби
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема За ламбда датчиците.нови  
Автор JohnFound (asm32 developer)
Публикувано25.07.05 23:53



Здравейте.
Има ли някой идея, дали стандартните ламбда сонди работят правилно и на газ?
Вярно е, че те измерват съдържанието на кислород, но пък от друга страна могат да мерят и обогатени смеси, а там кислород няма. Има остатъци неизгорял бензин. На какво тогава реагират? И как се държат при пропан бутан?



Тема Re: За ламбда датчиците.нови [re: JohnFound]  
Авторbmw (Нерегистриран)
Публикувано26.07.05 00:39



prekasva6 q s rele i dava6 gas qko



Тема Re: За ламбда датчиците.нови [re: bmw]  
Автор JohnFound (asm32 developer)
Публикувано26.07.05 00:53



Ама не ща така... въпросът е принципен.



Тема Re: За ламбда датчиците.нови [re: JohnFound]  
Автор imitevМодератор (питомен OpelFan)
Публикувано26.07.05 08:52



Работят.

Даже и в богатите смеси има кислород. Той не може да изгори 100% в цилиндъра...




Тема Re: За ламбда датчиците.нови [re: imitev]  
Авторthe_rider (Нерегистриран)
Публикувано26.07.05 09:22



А дали може някой да ме светне защо въпреки, че имам и ламбда емулатор и емулатор на дюзите, след по-продължително каране /напр. 15-20 мин./ ми светва лампата на инжекциона. Естествено проблема е само на газ



Тема Re: За ламбда датчиците. [re: the_rider]  
Автор Tarambuka35OO (ентусиаст)
Публикувано26.07.05 11:38



тя лампата не е 'на инжекциона' :-)

провери (примерно по метода на кламера) какви са ти грешките, може би ще стане по ясно.



Тема Re: За ламбда датчиците.нови [re: Tarambuka35OO]  
Авторthe_rider (Нерегистриран)
Публикувано26.07.05 12:01



бе не е само на инжекциона, ама става ясно коя лампа свети нали... а ти би ли дефинирал "метода на кламера"



Тема Re: За ламбда датчиците.нови [re: JohnFound]  
Авторkoko (Нерегистриран)
Публикувано26.07.05 17:06



Те не мерят абсолютното съдържание на кислород.
Сондата просто дава 2 нива на напрежение ако кислорода е съответно повече или по-малко от оптималното количество. Колко точно е повече или по-малко не я интересува и не влияе на сигнала от нея. Т.е. сондата не е пълноценен газоанализатор :-).
Сондата работи прекрасно и на газ, но сигнала от нея се ползва само ако агуто е с ламбда контрол.



Тема Re: За ламбда датчиците.нови [re: koko]  
Автор JohnFound (asm32 developer)
Публикувано26.07.05 19:31



Сондата просто дава 2 нива на напрежение ако кислорода е съответно повече или по-малко от оптималното количество.

Хм, а аз пък прочетох нещо друго тук:



, че имало 2 вида ламбда сонди:

1. на базата на циркониев диоксид, които представляват източник на напрежение, между 0.2 и 0.8 волта, като стехиометричната смес била около 0.45V

2. на базата на някакво титаново съединение. Те са работят съвършенно по друг начин - представляват съпротивление, което със скок си мени съпротивлението от 1кило ом до 20кило ома в зависимост дали сместта е бедна или богата.

Та къде е истината? И ако разглеждаме циркониевия сензор, дали точната смес отново ще е на 0.45 волта, като се има предвид че при пропан-бутана съотношението въздух-газ е друго.



Тема Re: За ламбда датчиците.нови [re: JohnFound]  
Автор imitevМодератор (питомен OpelFan)
Публикувано26.07.05 19:57



Явно не си запознат с принципа на регулиране на горивото при системите с обратна връзка с ламбда сонда (не го бъркай с кислороден датчик с пропорционален сигнал който се използва в малко японски автомобили без катализатор!). Ако погледнеш характеристиката на напрежението на сондата в зависимост от кислорора ще установиш че прага на превключване е изключително рязък. Въобще не може да се накара такава интертна система като двигателя да работи в тесния диапазон на линейност на прага на превключване. Т.е. те са като термо реле - топло/студено = богата/бедна смес.

В по-старите системи (ГМ Мултек, Бош Мотроник, МоноМотроник, Симтек, Магнет марели до 93-94 че и в по-новите коли) се използва ламбда датчик с прагово превключване. Той показва бедна-богата смес - системата е в непрекъснато колебание около идеалното положение за текущото състояние на параметрите.

Иначе казано - ако сместа се обедни ЕКУ я обогатява, след това като се обогати ЕКУ започва да я обеднява и системата винаги е в колебания.

Елементарно е - както почти всичко вложено в колата ти. Винаги се гони ефтиния и сигурност. Никога най-добрия вариант, а задоволителния резултат. Затова няма вечни коли които да правят по 2 000 000 км, да не гният до 20 години и т.н. Всичко е сметнато на кантар цена/качество.

В по-новите автомобили вече се влагат кислородни датчици с пропорционална зависимост от изгорелите газове. Това се изисква и поради повишените изисквания за екологичност наложени на производителите. Не е по тяхно желание... Ако зависеше от тях - всички щяхме да караме коли с карбуратори , механични инжекциони или инжекциони без ламбда датчик.





Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.