|
Тема
|
Разлика между газова за моно и пълна инжекция?
|
|
Автор | lvo (Нерегистриран) |
Публикувано | 02.07.05 19:45 |
|
Привет на всички!
Чета от известно време (по-точно откакто бензина започна да скача безумно) форума и от повечето писания разбирам, че при кола с моноинжекцион газовата инсталация, каквато и марка да е, е безпроблема. Докато при пълна инжекция всички препоръчват при възможност газов инжекцион.
В такъв случай за какво служат конвенционалните газови уредби за пълна инжекция? Това някакъв компромисен вариант ли е? Каква е разликата им от тези уредби за моното? Явно има някаква щом цената им е с около 100лв. в повече?
То ясно е, че газовия инжекцион, като една нова и технологично съвременна система е много по-добра от конвенционалната но все още е на цена, която доближава тази на повечето автомобили, които карат на газ, тоест непосилна за 80% от нас.
Затова освен гореизложения от мен въпрос за разликата между уредбите, моля отговорете ми, толкова ли е лоша конвенционалната уредба за инжекцион и освен основния проблем с гърмежите и повредата на въздушната кутия и дебитомера, какъв друг сериозен недостатък има (или няма?!). И монтажа на т.нар. "кихалка" и клапа пред дебитомера, дали могат да предотвратят наистина неприятните последици от евентуална детонация?
Предварително благодаря за изказаните мнения и съвети!
| |
Тема
|
Re: Разлика между газова за моно и пълна инжекция?
[re: lvo]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 03.07.05 11:29 |
|
Много по-лесно е да попиташ за твоята кола какво АГУ да си монтира, отколкото да правим дискусия на проблема с типа АГУ на всички коли на пазара
Кажи сега за каква кола става дума. Пък ако има някой с мотор като твоя - ще ти напише той какво е монтирал и дали е доволен...
| |
Тема
|
Re: Разлика между газова за моно и пълна инжекция?
[re: imitev]
|
|
Автор | lvo (Нерегистриран) |
Публикувано | 03.07.05 12:25 |
|
Аз нарочно съм задал въпроса така, първо за да си обогатя общата култура по темата и второ за да избегна субективни мнения по въпроса, тъй като вече съм монтирал уредба и засега (противно на повечето изказвания и да чукна на дърво) нямам никакви проблеми. Но ето, ще кажа: става въпрос за многоточкова инжекция с конвенционална газова и монтирани необходимите клапи и кихалки. Какви проблеми мога да очаквам? Освен стандартните детонации, чета за какви ли не други проблеми като износване на алуминиевата глава, недобро смазване на мотора и по-бързото му износване, кривене на клапани и тн. страхотии...
Затова моля за по-подробна информация по въпроса или линк ако някъде е писано по темата
И още нещо: вярно ли е, че маслото трябва да се сменя по-често и колко по-често?
Благодаря ви отново!
| |
Тема
|
Re: Разлика между газова за моно и пълна инжекция?
[re: lvo]
|
|
Автор | вили (Нерегистриран) |
Публикувано | 04.07.05 22:28 |
|
По принцип казват, че маслото може да се сменя и по-рядко,но мисля, че на 10 000 е нормално да се смени, а освен гърмежи не очакваи други проблеми. Но ако гръмне и имш лош късмет е друг въпрос.
| |
Тема
|
Re: Разлика между газова за моно и пълна инжекция?
[re: вили]
|
|
Автор |
Astra18nz (бързо пали) |
Публикувано | 05.07.05 10:01 |
|
Това за маслото няма значение дали е моно или пълна ... важи за всеки двг. в добро състояние работещ на газ ... просто газта не разрежда маслото като бензина.
А за това моно безпроблмена агу и пълните АЗ съм за пълната и да ти кажа имам и двете коли с моно и с пълна и пълната повече ми харесва като дадеш газ и направо ще засмуче изпарителя през колектора ... и се форсира по добре от моното. За гърменето ами при мене не гърми в момента... за 7 месеца и 20 000км каране градско на учебна кола не е гръмнала нито веднъж
| |
Тема
|
Re: Разлика между газова за моно и пълна инжекция?
[re: lvo]
|
|
Автор |
VladoR (любител) |
Публикувано | 05.07.05 10:38 |
|
Първо една уговорка - говорим си за кола с метални колектори, иначе ... забрави за конвенционална газова.
Второ - аз карам от 3 години и нещо пълна инжекция с конвенционална газова и гърмежи не съм имал (поне нищо съществено).
Сега за теорията: разликата идва от там, че при моноинцекцията сместа и за празния ход и за товарните режими минава през едно и също място - през единствената дроселова клапа. Значи имаш само едно смесване. Освен това прекъсваш само една дюза.
При пълната инжекция сместа за празния ход не минава през дроселовата клапа, а я шунтира. Съответно ти трябва едно смесване за основното количество за товарните режими и друго за сместа за празния ход. В допълнение прекъсваш 4 (при 4-цилиндров мотор) дюзи, а не само една.
Не се сещам за друга много по-съществена разлика.
| |
|
|
|
|