Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 20:06 07.06.24 
Автомобили
   >> Автомобилни газови уредби
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема Re: Принудителен празен ход на газнови [re: Пpяkop]  
Автор VladoR (любител)
Публикувано01.03.04 08:50



Не че не може да се направи, но на практика не е най-лесното нещо и то не заради някакво си реле или клапан, а по много по тривиална причина.

Къде ще сложиш клапана - във всеки случай някъде преди смесителя. И какво става: когато клапанът затвори, в системата има още газ, която се дозасмуква - лошо няма, но до тук точка първа - икономията не започва в момента, в който се подаде сигнал от електрониката.

Тока втора: ППХ системите възстановяват подаването на гориво при падане на оборотите под някакви прагови стойности над оборотите за празен ход - например 1800-2000. Това се прави, защото моторът усеща възстановеното подаване на гориво с известно закъснение и аванса от около 1000 оборота е за да не изгасне, преди да е усетил, че пак му се подава И гориво.

Точка трета: газовата система е много по инертна от бензиновата, т.е. ще трябва да се вдигне още повече праговия аванс в оборотите, например 2300-2500.

И де е отиде Киро на кирия: на стандартно градско ефектът ще е доста съмневателен, да ме прощава коегата, ама тоя литър икономия на Лада може да е дошъл от 50 други неща, като най-невероятното ще е, ако е дошъл от тази джаджа (защо ли болшинството автомобили, дето идват от Холандия например с конвенционални газови уредби по правило си имат ламбда контрол, но не и такъв икономайзер ... не претендирам, да съм запознат с целия внос, но все си мисля, че доста съм видял).

Такъв икономайзер би имал безспорен ефект по-скоро на извънградско в пресечена местност, където има дълги спускания и моторът продължително време работи на ППХ с прилично високи обороти.

Но на градско на тъгнеш-спреш ... забрави. И то няколко пъти.



P.S. А гледай само каво шоу ще стане, ако от режим на ППХ при например 3000 оборота изкючиш от скорост или натиснеш съединителя само за няколко секунди. Фактите: при изправни горивна и запалителна системи оборотите падат като отсечени и изгасването ти е в кърпа вързано. За да не се веселиш по този начин, трябва винаги да се стремиш, при привеждане на мотора в режим на нормален празен ход, това да става в състояние на нормално (не на прекъснато!!!) подаване на гориво.

Може да продължим да разискваме темата до безкрай. Във всеки случай това са насоките. Пък ти ако искаш да се превърнеш във великия комбинатор - изборът си е твой и никой не може да те спре.

Редактирано от VladoR на 01.03.04 09:04.



Тема 2 vyprosaнови [re: Пpяkop]  
Авторvagabont (Нерегистриран)
Публикувано02.03.04 12:16



1. pri monoinjectionite ima li PPH
2. ako kolata mi e avtomatik ima li nachin za PPH, shtoto spored men kategorichno ne



Тема Re: 2 vyprosaнови [re: vagabont]  
Автор VladoR (любител)
Публикувано02.03.04 14:14



Колега, тези въпроси май показват, че не ти е ясно, какво значи ППХ (няма лошо, никой не се е родил научен).

Та за да започнем отнякъде, какво значи според теб ППХ?



Тема Re: 2 vyprosaнови [re: vagabont]  
Авторkorc (Нерегистриран)
Публикувано02.03.04 19:54



Най лошото на ППХ е невъзможността сместта да е с нулево съдържание на гориво ("всяко херметично съединение пропуска" - първоначална формулировка на закона на Мърфи), вследствие на което в ауспуха се натрупва горивна смес и като дадеш газ следва пукот - и смяна на някое от гърнетата.



Тема Ама защо не идете да го видите.........?нови [re: korc]  
АвторГA3CEPBИ3 (Нерегистриран)
Публикувано04.03.04 08:24



Що говориме и спориме за това дали има топла вода или няма ........?

Естествено че стоп-петрол клапана се монтира СЛЕД изпарителя , никаква остатъчна газ няма да бъде пропусната ?

Въпросния клапан издържа безпроблемно на многото превключвания.

Когато във втората степен на РИ се увеличи налягането , той сам си затваря подаването на газ и никаква мембрана не е застрашена ?

Въпросното чудо действа когато спускате наклони или намалявате преди светофар , при т.н. моторна спирачка .

С оригиналният вариант колите не гаснат на празен ход и всичко си е нормално .

За разлика от ламбда контрола , при този икономайзер икономията идва от излишно гориво в режим на моторна спирачка .

При ламбда контрола , икономията идва от точното дозиране на горивната смес във всички динамични режими /при моторна спирачка за съжаление не затваря прихода на гориво / тоест двете системи са принципно различни .

Във въпросната Холандия ламбда контрола е задължителен от друга гледна точка , той пази катализаторите и не можеш да караш инжекцион с катализатор без да ти е монтиран контрола , имат си закони........

Холандеца не е преритал за икономии , газта му е супер евтина и не мисли за икономайзери , просто е достатъчно че кара на газ .

Въпреки че се произвеждат от всички водещи марки това устройство почти не се среща .






Тема Re: Ама защо не идете да го видите.........?нови [re: ГA3CEPBИ3]  
АвторJBL (Нерегистриран)
Публикувано04.03.04 09:45



Tuk bi pomognalo spored men, ako se nameri ot niakade informacia za otnositelnia razhod na gorivo (litar/ kw ili gr/kw) na avtomobila. Tai kato toi, dokolkoto sam zapoznat e prqko svyrzan s moshtnostta , respektivno s oborotite.( otnositelen razhod * moshtnost = momenten razhod ). E naistina v rezhim okolo maksimalnia vartiasht moment toi e dosta po maluk, no kato "napravi si sam" ustroistvo edva li se ochakva niakakva super preciznost.



Тема Re: 2 vyprosaнови [re: VladoR]  
Авторvagabont (Нерегистриран)
Публикувано04.03.04 09:47



Viz sega najasno sym, no vse pak pitam, shtoto njama typ vypros ima typ otgovor.
Za opel s dvigatel E18NVR PPH-to se zadejstva pri 1400 oborota. Pishe go v dokumentacijata, no ne znam za C18NZ dali vazi syshtoto, ne moga da namerja dokumentacijata, a moja dvigatel e C18NZ. S moja avtomatik kato puskam po vitinja i dvigatelja se uvlicha do 1850 - 1900 oborota, pri 160 km/h koeto oznachava che bi trjabvalo da se zadejstva PPH-to, no ne sym siguren.



Тема Lele.....sbarkah temata:)нови [re: JBL]  
АвторJBL (Нерегистриран)
Публикувано04.03.04 09:49



Sorry kolegi ama posta behse za razhodomerite:)



Тема Re: Ама защо не идете да го видите.........?нови [re: ГA3CEPBИ3]  
Автор VladoR (любител)
Публикувано05.03.04 08:49



Колега,

в постинга ми пише, че стоп-клапана ще се монтира ПРЕДИ СМЕСИТЕЛЯ, не СЛЕД ИЗПАРИТЕЛЯ. Има извсестна разлика - нали (щото след изпарителя са и клапаните например)??? Пък от смесителя до цилиндрите в някои случай разстояние (обем) бол. Лично при мен дори от дроселовата клапа до цилиндрите разстоянието е доста гоялмо.

Не че няма, нека си има топла вода, но в този случай икономията в градски условия е доста съмнителна (в смисъл несъществена, ако така ще ти хареса повече формулировката) , освен ако не караш като джигит - аз това имах в предвид. Както сам казваш - икономията идва от режима моторна спирачка. И ако караш до дупка с пълна газ и после се опитваш да откъртиш облегалката като запънеш спирачката - да, тогава икономията ще е съществена, но пак няма да е по-голяма, отколкото ако просто си пъплиш леко и небрежно в колоната (аз визирам собственото си трасе около Орлов мост).

Пак си повтарям тезата: на градско много спорен ефект, на извънградско (например през Искърското дефиле) - безспорна икономия. Каква е разликата - ами във втория случай моторът процентно много по-дълго време работи в режим на моторна спирачка.

Склонноста към гаснене и размера на икономията уви са обратно пропорционални. Спокойно ще я докараш да не гасне, но с цената на това, че ще вдигнеш праговите обороти, под които възстановяваш подаването на гориво.

Та в тази дискусия спрът е количествен, не качествен. И изисква освен познаване на принципите на газовите системи и доста детайлни познания по общото устройство на оригиналните системи на автомобила. С други думи: не само да отговориш на въпроса "Какво ще стане, ако ...?", но и последващото "А в каква степен?"

И за да не спорим излишно за детайли, дай ако можеш една ориентировъчна цена за това устройство, да му сметнем, за колко време се амортизира - в крайна сметка това е по-важно от цялата дискусия до тук.

Поздрави

В.



Тема Съгласен съм с теб........нови [re: VladoR]  
АвторГA3CEPBИ3 (Нерегистриран)
Публикувано07.03.04 17:28



Разбира се на извън градско , при умерено шофиране ще има най- силен ефект .

При моето каране е невъзможно да се говори за икономия , държа педала постоянно натиснат , дори имах кола с 200 коня .........и нея така я карах , няма да се променя , мога да изпитвам колите за максимален разход , няма да повярвате колко могат да харчат ..............???

За цената ще проверя и ще пиша.......







Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.