|
Тема
|
смяна на механична бенз. помпа
|
|
Автор |
БaтГoйko (индианец) |
Публикувано | 29.07.03 09:18 |
|
Здравейте колеги
От доста време ми се върти една мисъл в главата - може ли, и дали си струва да се замени механичната бензинова помпа при автомобил с карбуратор, с някаква електрическа - примерно от инжекцион.
Говоря по-специално за автомобилите с АГУ, тъй като там "безмислената" работа на помпата е доста.
Чувал съм най-различни мнения по въпроса - от "много добре работи" до "нищо не става", но за сега не съм видял някъде да е направено.
Ще ми е интересно ако имате някакъв опит, наблюдения или каквито и да било идеии да ги споделите
Какво му остава на човека – корава длан и пишка мека
| |
Тема
|
Re: смяна на механична бенз. помпа
[re: БaтГoйko]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 29.07.03 10:41 |
|
Бат' Гойкооо! Аз ако има на инжекциона как да сложа механична помпа :)))
Помпата на инжекционите е потопяема и се монтира или в резервоара или много близо до него... Струва 150 - 200 кинта... Ха сега ти кажи имаш ли желание да се занимаваш
Няма невъзможни неща... има неща които човек не си струва да прави
| |
Тема
|
Re: смяна на механична бенз. помпа
[re: imitev]
|
|
Автор |
БaтГoйko (индианец) |
Публикувано | 29.07.03 10:54 |
|
то да сложиш - хубаво, ама ако знайш ка се върти на стартер докато подкачи бензин като няма газ.....
Въпроса е дали има някакви интересни решения - примерно помпа от ЗАЗ-ка
тя е електрическа (тази на парното).
иначе ми е ясно че помпата за инжекциона е 150-200 лева и не си заслужава
макар че втора употреба са по-евтини и то доста....де да знам нали за това питам
Какво му остава на човека – корава длан и пишка мека
| |
Тема
|
Re: смяна на механична бенз. помпа
[re: БaтГoйko]
|
|
Автор | KOKO (Нерегистриран) |
Публикувано | 29.07.03 13:12 |
|
Втора употреба ел. помпа не е най-добрата идея. Проблемът е не само в монтажа, но и как да се осигури спиране на помпата когато двигателя спре да се върти. Това е задължително с оглед защита от пожар при евентуална катастрофа. И друго - обикновено ел.помпата подкача повече от нужното, като регулатора на налягане връща излишното обратно в резервоара по втори тръбопровод. Не е сигурно дали помпата няма да се претовари ако бъде включена директно към карбуратора, без възможност да се връща излишното гориво. Ако пали трудно на бензин с мех.помпа, значи или помпата изпуска и бензина се връща обратно, или клапана за бензин е преди нея (по-добре е да е след нея).
| |
|
Без да се впускам в дълбоки размисли и ровене по каталози - замяната на механичната с електрическа - няма да стане - най-малкото защото местоположението и работното им налягане е различно.
Това със ЗАЗ-овата помпа не е ново - преди години таксиджиите масово я ползваха, но не като основна и единствена, а като допълнителна.
Включва се последователно на механичната - на бутон - даваш на контакт, натискаш бутона да "потропа" и да напълни маркучите и карбуратора, пускаш бутона и палиш. В зависимост от съпротивлението на двете помпи, можеш да пробваш коя след коя да вържеш и как ще работят съвместно.
Аз бих пробвал първо да вържа ЗАЗ-овата между механичната и карбуратора - все пак подналягането на разреждане е много по-малко от налягането на изхода - доколкото помня 0,25 - 0, 3 Атм.
Внимавай, все пак каква помпа ще ти изпадне - най-малкото гледай да и смениш платното, а и да си имаш още едно.
Успех в начинанието.
Когато Господ намрази някого - изпълнява всичките му желания!
| |
Тема
|
Re: по принцип става.....
[re: Taratorko]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 29.07.03 16:14 |
|
Това с подкачването на бензина към карбуратора не е много вярно - за 10на оборота на коляновия вал (помпата е вързана за разпределителния а той се върти 2 пъти по-бавно) помпата ще ти подкачи гориво...
По-добрия вариант е човека да си поправи неговата която явно нещо не е в ред...
| |
Тема
|
Re: по принцип става.....
[re: imitev]
|
|
Автор | Nik (Нерегистриран) |
Публикувано | 30.07.03 15:55 |
|
Защо сте против идеята? Тя е реална и в момента работи на Москвича на братовчед ми. Двете помпи са си на място, като бензиновата стои като резерва и запушва естествено отвора на картера, маркучите й са включени в електрическата и при нужда само се преместват.
| |
|
|
|
|