|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
Тема
|
Re: Схемата
[re: Plamen]
|
|
Автор |
BRC (LPG) |
Публикувано | 17.06.03 15:18 |
|
Ne majtap!
| |
Тема
|
Не майтап ?!?!?
[re: BRC]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 17.06.03 15:43 |
|
Искаш да кажеш - майтап е или не е майтап ???
| |
Тема
|
Ostava da ima i smisal
[re: imitev]
|
|
Автор | Plamen (Нерегистриран) |
Публикувано | 17.06.03 16:22 |
|
Dnes cial den se opitvam da ubedia sebe si che ima smisal da montiram tazi dzhadzha ama cifrite me ozadazhavat. Poglednete dali ne barkam niakade.
Razhod benzin 7 Cena benzin 1.3 Cena kilometar 0.091
Razhod gaz 8 Cena Gaz 0.65 Cena kilometar 0.052
Kilometri Benzin Gaz Razlika
5000 455 260 195
10000 910 520 390
15000 1365 780 585
20000 1820 1040 780
25000 2275 1300 975
30000 2730 1560 1170
35000 3185 1820 1365
40000 3640 2080 1560
45000 4095 2340 1755
50000 4550 2600 1950
55000 5005 2860 2145
60000 5460 3120 2340
| |
Тема
|
Re: Ostava da ima i smisal
[re: Plamen]
|
|
Автор |
BRC (LPG) |
Публикувано | 17.06.03 17:21 |
|
Preceni sam! Ofertata e na E-maila ti!
| |
Тема
|
Има ли смисъл монтажа на скъпа уредба
[re: Plamen]
|
|
Автор | Tpeнчo (Нерегистриран) |
Публикувано | 13.08.03 17:50 |
|
Действително резонен е въпроса дали има смисъл от монтаж на АГУ на такива високи цени: 1600 - 1800 лв, а дори има уредби на Холандската Vialle, които се предлагат по около 4000 лева.
Отговора на този въпрос действително се крие в очаквания пробег с даден автомобил и времето за което ще бъде извършен този пробег.
Важен е въпроса и колко време човек смята да държи един автомобил, преди да го продаде.
Правилни са изчисленията на Пламен, които показват че някъде при 45 - 47 хил.км ще се изплати една Газова уредба струваща 1800 лв. Дори аз бих казъл че този пробег е по-голям, ако се отчита стойността на парите във времето /този пробег може да отиде на 55-60 хил.км./
Тук разбира се трябва да се отчита и времето. Ако човек навърта по 30 000 км годишно изнвестицията в АГУ ще се избие по-бързо, но ако човек ползва колата за разходка в събота и неделя и прави не повече от 10 000 км/годишно/, то инвестицията в подобна АГУ едва ли е рентабилна.
Разбира се тук трябва да се отчитат и някой други фактори, които са прогнозни:
очакваното съотношение на цената на газта към цената на бензините. Ако днес имаме 0.70 газ/1.30 бензин (около 54% газ/бензин) то това така ли ще бъде и за в бъдеще. Има очакване че цените на бензините у нас ще разтат всяка година с покачване на акциза. Сега например акциз+път.такса+еко такса=604 лв за А95Н, като очакванията са тези стойност да гонят 800 лв при влизането ни в ЕС 2007 год. Така че е твърде вероятно ножицата/разликата в цените/ газ-бензин да се разтвори. Това от своя страна ще рефлектира в намаляване периода на изплащане на АГУ
Другия съществен въпрос при тази оценка са разходите за поддръжка на една АГУ - смяна на на компоненти, почистване, прегледи в сервизи, центровки и прочие. Това по същетво увеличава разходите , които следва да се избиват отново от този диференциал в цените на горивата.
Въобще подобен анализ не е лесен да се направи с точност. Моята идея е само да маркирам проблемите и тема за размисъл .......
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
|
|
|