Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 02:10 12.06.24 
Взаимопомощ
   >> Счетоводство
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | (покажи всички)
Тема Re: Комисия за защита на личните даннинови [re: V]  
Авторзoя (Нерегистриран)
Публикувано17.12.09 15:09



къде мога видя пример с попълване на част 2



Тема Re: Комисия за защита на личните даннинови [re: зoя]  
Авторocтpиeтo (Нерегистриран)
Публикувано17.12.09 15:24



куманич аз си признавам че съм малко повърхностен но ти пък много дълбаеш и следователно ако обичаш влез в гугъла/комисия за защита на лич.данни/ и прочети добре както ти си знаеш но аз мисля че ние с малките фирми не сме задължени за се регистрираме /- 100 души къде ти



Тема Re: Комисия за защита на личните даннинови [re: ocтpиeтo]  
Автор kyмaнич (стар клубар)
Публикувано17.12.09 15:41



Този въпрос /за администраторите на лични данни/ хич не ме вълнува... не съм се регистрирал като такъв и изобщо нямам намерение да го сторя. Не знам как една комисия от 20-30 човека ще администрира 20 - 300 000 администратори на лични данни /толкова май са действащите фирми/. Все пак порових се с помоща на Гуглето и попадах на следното:

Качеството "администратор на лични данни" се придобива не от момент на регистрация, а от момента, в който лицето започне да обработва лични данни. Законът цели да реши съществуващият досега проблем с масовото и ненужно обширно задължение за регистрация, създавайки два режима - на задължителна и на доброволна регистрация. На задължителна регистрация подлежат:
лицата, обработващи чувствителни лични данни (според предмета на обработка);
лицата, поддържащи регистър с данни за не по-малко от 100 физически лица (според обема на обработвани данни);
лица, които са получили задължително предписание за регистрация от комисията, и
лицата, които обработват лични данни при упражняване на правомощия, предоставени им със закон.
Лицата, които не влизат в тази категория, могат доброволно да се регистрират при Комисията.



Тук пък се появиха 100 лица вместо 15.... С една дума: чорапът май все още не е започнал да се разплита



Тема Re: Комисия за защита на личните даннинови [re: kyмaнич]  
Автор kyмaнич (стар клубар)
Публикувано17.12.09 15:55



5. Какво е регистър на лични данни и дали е такъв регистър книгите на акционерите, ведомостите за работна заплата и счетоводните регистри и др.?

Съгласно пар.1, т.2 от допълнителната разпоредба на ЗЗЛД "Регистър за лични данни" е документален, картотечен или автоматизиран информационен фонд, структуриран според няколко специфични критерия, подходящи за улесняване на тяхната обработка, съставени от един или няколко елемента на едно или няколко физически места. Следователно регистърът може да е както автоматизиран /компютърна база данни/, така и на хартиен носител /напр. ведомостта за заплати/. От регистърът трябва да се отличава обикновеният списък, защото в него данните са структурирани само според един критерий.

Ако в една графа на регистъра обаче се съдържат името на лицето, възраст, семейно положение, адрес, възнаграждение, то тогава са налице повече лични данни, отнасящи се към различни групи от посочените в чл.2, ал.1 от ЗЗЛД - т.е. семейното положение се отнася до семейната идентичност, а възнаграждението - до икономическата идентичност. Тогава данните са структурирани по повече от един критерий. От изложеното следва, че ведомостите за заплати представляват регистър за лични данни. Аргумент за това се съдържа и в чл.16, ал.2, т.1 от ЗЗЛД, според който Комисията за защита на личните данни не извършва предварителна проверка при подаване на заявление за регистрация в случаите, когато декларираният регистър е " с лични данни за лицата, работещи по трудово или по служебно правоотношение за администратора на лични данни". Вероятно се има предвид именно регистър като ведомостта за работни заплати, а щом в тези случаи Комисията не извършва предварителна проверка при регистрацията, следователно регистрацията се извършва без такава проверка, т.е. регистрация се извършва.





Тема Re: Комисия за защита на личните даннинови [re: kyмaнич]  
АвторГocтeнkaтa (Нерегистриран)
Публикувано17.12.09 16:08



Куманич, продължавай да се информираш от тези сайтове, те са много"актуални", данните за новия състав на КЗЛД ги смениха чак 1 година след избирането им.





Тема Re: Комисия за защита на личните даннинови [re: Гocтeнkaтa]  
Автор kyмaнич (стар клубар)
Публикувано17.12.09 16:17



РЕШЕНИЯ ПО ЖАЛБИ
РЕШЕНИЕ
№ 19/28.05.2008 г.
Комисията за защита на личните данни /КЗЛД/ в състав: Венета Шопова, Красимир Димит-
ров, Валентин Енев и Мария Матева на открито заседание, проведено на 28.05.2008 г., на основа-
ние чл. 10 ал. 1 т. 7 от Закона за защита на личните данни /ЗЗЛД/, разгледа по същество жалба с
вх. № Ж - 19/17.03.2008 г. от Д.И.В. срещу “Б” ЕООД - гр. П.
С Решение от редовно проведено открито заседание на 23.04.2008 г. (Протокол № 14) като
заинтересована страна по жалбата е конституирана Националната агенция за приходи.
Страните са редовно уведомени за разглеждане на жалбата по същество, не се явяват, не из-
пращат процесуални представители.
На 17.03.2008 г. в деловодството на КЗЛД е постъпила жалба с рег. № Ж - 19.03.2008 г., която
е служебно препратена по компетентност от Държавната комисия по сигурността на информацията.
В нея жалбоподателят Д.В. сезира Районна прокуратура - гр. П. и ДКСИ за нарушение на неговите
права по ЗЗЛД от “Б” ЕООД, което обработва данните му в противоречие с разпоредбата на чл. 4,
ал. 1, т. 2 от закона, излагайки следните факти:
На 22.02.2008 г., при направена справка в регистъра на трудовите договори при НОИ, жал-
боподателят установява, че фирма “Б” ЕООД - гр. П. е регистрирала сключен с него трудов договор
на 17.09.2007 г. със срок 17.03.2008 г. В. твърди, че никога и при никакви обстоятелства не е имал
каквито и да било взаимоотношения с цитираното дружество. Осъществявайки контакт по телефон с
“Б” ЕООД - гр. П., жалбоподателят е уведомен от служител към фирмата “че към настоящия момент
се води техен работник”.
Жалбоподателят прилага Справка от регистъра на трудовите договори на НОИ, информацията
от която потвърждава твърдените в жалбата факти.
На основание чл. 11, т. 1 във връзка с чл. 10, ал. 1, т. 3 и чл. 12, ал. 1 и ал. 3 от ЗЗЛД и Решение
на КЗЛД (Протокол № 10/ 03.04.2008 г.) екип от експерти на комисията извършват проверка на адми-
нистратора на лични данни “Б” ЕООД в гр. П. Проверката установява, че дружеството има съдебна
регистрация от 2007 г. с предмет - строителна дейност. Собственикът А.У. притежава електронен
подпис, но по негови твърдения същият не е използван за подаване на уведомление по чл. 62, ал. 4
от Кодекса на труда за сключен трудов договор с жалбоподателя до ТД на НАП - П. При проверката
У. твърди, че няма назначен персонал, тъй като е само посредник при извършването на строителна
дейност.
По повод жалбата и след извършена проверка в ЦУ на НАП на 08.05.2008 г. от екип на КЗЛД
съгласно Заповед № РД - 230/ 30.04.2008 г. на Председателя на КЗЛД, с писмено становище с вх. №
към Ж - 19/08/28.05.2008 г. от страна на агенцията потвърждават че уведомление по чл. 62, ал. 4 от
КТ за сключен договор с “Б” ЕООД е подадено по Интернет на 19.09.2007 г. с валиден електронен
подпис. В ЦУ на НАП е прието подадено Заявление за подаване на документи по електронен път и
ползване на електронни услуги, предоставяни от НАП с УЕП на задълженото лице, постъпило в ТД
на НАП – П. с вх. № 1600И0019152 на 14.06.2007 г. Към събраните писмени доказателства по слу-
чая проверяващият екип прилага и Заявлението на У. до ТД на НАП – П. за подаване на документи
по електронен път и ползване на електронни услуги, предоставени от НАП с универсален елект-
ронен подпис. Редът за подаване на документите по този начин е регламентиран в Наредба № 5 от
29.12.2002 г. за съдържанието и реда за изпращане на уведомлението по чл. 62, ал. 4 от КТ и утвър-
дената на основание чл. 10, ал. 1, т. 4 от Закона за Националната агенция за приходите унифицирана
процедура за регистрацията на уведомления за трудови договори № ОК - 11.
В качеството си на административен орган и във връзка с необходимостта от установяване
КЗЛД септември 2008 г. 12
РЕШЕНИЯ ПО ЖАЛБИ
истинността по случая, като основен принцип в процесуалното производство, съгласно чл. 7 от Ад-
министративнопроцесуалния кодекс (АПК), изискващ наличието на установени действителни факти
от значение за случая, имайки предвид представените писмени доказателства и изразени становища,
Комисията приема за установено от правна и фактическа страна следното:
Жалбата е редовна - съдържа всички посочени в чл. 24 от Правилника за дейността на Коми-
сията за защита на личните данни и нейната администрация (ПДКЗЛДНА) реквизити. Подадена е
в срока по чл. 38 от ЗЗЛД, от надлежна страна и при наличието на правен интерес, поради което е
обявена за допустима от процесуална гледна точка с Решение на КЗЛД от редовно проведено засе-
дание на 03.04.2008 г. (Протокол № 10).
След разглеждането й по същество Комисията приема жалбата за основателна.
Комисията за защита на личните данни е независим държавен орган, който осъществява
защитата на лицата при обработването на техните лични данни и при осъществяването на достъпа
до тези данни, както и контрола по спазването на Закона за защита на личните данни, чиято цел е
да е гарантира неприкосновеността на личността и личния живот на физическите лица чрез оси-
гуряване на защита при неправомерно обработване на свързаните с тях лични данни в процеса на
свободното движение на данните. В чл. 10, ал. 1, т. 7 от ЗЗЛД е регламентирано правомощието на
Комисията да разглежда жалби срещу актове и действия на администраторите, с които се нарушават
правата на физическите лица. В качеството си на физическо лице Д.В. сезира КЗЛД с жалба срещу
“Б” ЕООД - администратор на лични данни по смисъла на чл. 3, ал. 1 от ЗЗЛД, като твърди, че дру-
жеството обработва неговите лични данни в нарушение на разпоредбите на чл.4, ал. 1, т. 2 от ЗЗЛД.
Жалбоподателят счита, че администраторът на лични данни “Б” ЕООД незаконосъобразно е изпол-
звал неговите лични данни.
В правомощията на Комисията е задължението да следи за законосъобразното обработване
на личните данни на физическите лица, както и при осъществяване достъпа на лицата до тях и да
осъществява контрол по спазването на закона, с цел гарантиране на правомерното обработване на
личните данни. Приложимостта на закона се обуславя от наличието на редица законови предпос-
тавки. На първо място законът осигурява защита на лицата по отношение и във връзка с обработ-
ването на техните лични данни, а това е всяка информация, отнасяща се до физическо лице, което
е идентифицирано или може да бъде идентифицирано пряко или непряко чрез идентификационен
номер или чрез един или повече специфични признаци. Отразената информация в Уведомлението
по чл. 62, ал. 4 от КТ за лицата, наети по трудово правоотношение съдържа данни относно трите
имена и ЕГН, а съгласно чл. 11, ал. 1 от ЗГР ЕГН е уникален номер, чрез който физическите лица се
определят еднозначно.
На второ място приложимостта на ЗЗЛД е обвързана с условието обработваните лични данни
да съставляват или да са предназначени да съставляват част от регистър. В този смисъл и съгласно
легалната дефиниция за “регистър на лични данни” в §1, т. 2 от ДР на ЗЗЛД, трудовият договор между
жалбоподателя и “Б” ЕООД се явява час от регистър по смисъла на закона, който дружеството е било
длъжно да обяви пред комисията съгласно чл. 17 от ЗЗЛД. При проверка в КЗЛД се установява, че
не е подадено Заявление за регистрация от “Б” ЕООД като администратор на лични данни.
На следващо място, условие за приложимостта на ЗЗЛД и реализиране на контролните пра-
вомощия на комисията в изпълнение на закона, е изискването за безспорно установяване на факта
на обработване на лични данни на физическите лица. По смисъла на §1, т. 1 от Допълнителните
разпоредби на ЗЗЛД “обработване на лични данни” е всяко действие или съвкупност от действия,
които могат да се извършват по отношение на личните данни с автоматични или други средства,
като събиране, записване, организиране, съхраняване, адаптиране или изменение, възстановяване,
консултиране, употреба, разкриване чрез предаване, разпространяване, предоставяне, актуализиране
или комбиниране, блокиране, заличаване или унищожаване.
Видно от горецитираното определение на понятието “обработване на лични данни” всяко едно
от посочените действия само по себе си или в определена последователност представлява обработване
на лични данни по смисъла на закона. Личните данни на Димитър Велев се съдържат в подаденото
Уведомление по чл. 62, ал. 4 от КТ до ТД на НАП – П., от което следва, че е налице “обработване на
КЗЛД септември 2008 г. 13
РЕШЕНИЯ ПО ЖАЛБИ
лични данни” по смисъла на ЗЗЛД.
Основните принципи, на които трябва да се основава правомерното обработване на лични
данни от страна на администраторите на лични данни са регламентирани в чл. 2, ал. 2 от ЗЗЛД. Един
от тях е принципът за законосъобразно обработване на личните данни.
Разпоредбата на чл. 2, ал. 2, т. 1 на ЗЗЛД повелява личните данни да се обработват законосъоб-
разно и добросъвестно, тоест – при наличието на достатъчно законови предпоставки, регламентиращи
основанието и целите на обработването. Изпращането на уведомление от страна на работодателя до
НАП за сключен трудов договор действително съставлява негово задължение по силата на чл. 62, ал.
3 от Кодекса на труда, но само в случай на валидно сключен такъв, при условие на спазена процедура
по чл. 62 и 63 от КТ, които предвиждат като задължителна предпоставка наличието на сключен, т. е.
подписан от двете страни договор. В случая, от извършените проверки и събрани доказателства не
се установява факта на реално сключен трудов договор между жалбоподателя и “Б” ЕООД, поради
което Комисията приема, че такъв не съществува.
В чл. 2, ал. 2, т. 2 е закрепен принципът на пропорционалност при обработването на лични
данни, изключващ допълнителното обработване на данните с цели, различни от първоначалните.
Предоставяйки данните на жалбоподателя на НАП, без наличие на нито една от предпоставките за
обработване на данни, визирани в чл. 4 от ЗЗЛД, “Б” ЕООД нарушава основни принципи на защита
на личните данни, с което накърнява правата на жалбоподателя по този закон.
Водима от горното и приемайки, че обработването на личните данни на жалбоподателя е
извършено в нарушение на чл. 2, ал. 2, т. 1 и т. 2 и чл. 4, ал. 1, т. 1 от ЗЗЛД и на основание чл. 10,
ал. 1, т. 7, Комисията
РЕШИ :
І. Уважава жалба с рег. № Ж - 19/17.03.2008 г. от Д.И.В. срещу “Б” ЕООД - гр. П.
ІІ. На основание чл. 38, ал. 2 от ЗЗЛД налага административно наказание на администратора
на лични данни “Б” ЕООД - гр. Пловдив. Административно-наказателната отговорност се реализира
по реда на чл. 43 от ЗЗЛД.
Решението на Комисията може да се обжалва пред Върховния административен съд в 14-
дневен срок от получаването му.
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ЧЛЕНОВЕ:
Венета Шопова / п / Красимир Димитров / п /
Валентин Енев / п /
Мария Матева / п /



Тема Re: Комисия за защита на личните даннинови [re: kyмaнич]  
Авторocтpиeтo (Нерегистриран)
Публикувано17.12.09 16:18



и каква излезе тя дори и един работник да има фирма трябва да я регистрираме ,но ако е самоосигуряващ се НЕ ,защо обаче на места пишат ту 15 ту 100 души прав ли съм
с една дума фирма която няма работници не се регистрира Но ако има и един регистрира се



Тема Re: Комисия за защита на личните даннинови [re: ocтpиeтo]  
Автор kyмaнич (стар клубар)
Публикувано17.12.09 16:39



така излиза... освен да си пуснеш молба за нерегистриране.... което си е §22. Хареса ми гледната точка на адвокат Полина Русинова, но нейното си е лично мнение... ама тя откъде ли ги изрови онези 100 ? Сега видях: от редакцията на чл. 17 към 2005 г.:


Чл. 17. (1) Администраторът на лични данни е длъжен да подаде заявление за регистрация, когато е налице поне едно от следните условия:
1. обработва лични данни, които разкриват расов или етнически произход, политически, религиозни или философски убеждения, членство в политически партии или организации, сдружения с религиозни, философски, политически или синдикални цели, както и лични данни, отнасящи се до здравето, сексуалния живот или до човешкия геном;
2. обработва лични данни при упражняване на правомощия, предоставени със закон;
3. поддържа регистър, съдържащ данни за не по-малко от 100 физически лица;
4. получил е задължително предписание за регистрация от комисията.
(2) Администратор може да се регистрира и доброволно, без да има задължение за това.


Редактирано от kyмaнич на 17.12.09 16:44.



Тема Re: Комисия за защита на личните даннинови [re: kyмaнич]  
АвторJully (Нерегистриран)
Публикувано17.12.09 16:54



Колеги, а каква дата пишете на Инструкцията, на последната страница, ако :
1. Фирмата е регистрирана през 2003г. например и сега трябва да се актуализира?
2. Фирмата не се е регистрирала, обработва данни без да е регистрирана, но има инструкция?



Тема Re: Комисия за защита на личните даннинови [re: Jully]  
Авторни чyл (Нерегистриран)
Публикувано17.12.09 17:07



хайде бе колеги помагайте за първи път ще пускам такова заявление добре то в един екземпляр но втората част в найменование на регистъра какво пишем че може и няколко броя към заявлението ужас много съм просттттттттттт




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.