|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
НЕ Е СПЕШНО-Маркетингови проучвания и ЗКПО
|
|
Автор |
ПOЛУидиoтчe (тиква) |
Публикувано | 27.07.05 14:27 |
|
Не си спомням дали сме коментирали #1 т.54 он Допълнителните разпоредби на ЗКПО:
54. (нова - ДВ, бр. 109 от 2003 г., в сила от 01.01.2004 г., доп. - ДВ, бр. 107 от 2004 г., в сила от 01.01.2005 г.) "Дълготрайни нематериални активи" са придобити нефинансови ресурси, с изключение на сумите, за които е приложен чл. 23, ал. 3, т. 10е които:
а) нямат физическа субстанция;
б) са със стойност, която е равна или превишава по-ниската от следните две величини:
аа) възприетия съгласно счетоводната политика на предприятието стойностен праг на същественост за дълготрайни активи;
бб) петстотин лева;
в) се използват през повече от 12-месечен период;
г) дълготрайни нематериални активи по смисъла на този закон са и: маркетингови или аналогични на тях проучвания, бизнес планове и фирмени стратегии, разходи, водещи до увеличаване на икономическата изгода на наети или предоставени за ползване дълготрайни активи.
Какво ме тормози? Трябва ли за маркетинговите проучвания, според вас, да са изпълнени условията от букви а,б,бб и в, за да се третират като дълготрайни нематериални активи или дори и един лев да похарча за маркетингово проучване, не мога да го смятам за данъчен разход, а трябва да го смятам за дълготраен нематериален актив?
Според както е записан закона ми се струва, че не мога да го смятам за разход, но от друга страна в това няма грам логика, май.
Не се вземай толкова насериозно, де!
| |
|
за счетоводни цели не те интересува този текст, там вървиш по счетоводна политика и определенията за ДНА на счетоводните стандарти, т.е. може и да не признаваш актив, независимо от стойността, ако няма бъд.икономическа полза от него
а за целите на ЗКПО, признаваш, но не ако е 1 лв. \ освен ако не ти е такъв прагът за признаване\
т.е. признаваш на основание стойностен праг, разликата е, че за целите на счетоводството може актив въобще да не съществува, а за данъчни е задължително да има
And in the end
the love you take
is equal to the love
you make
| |
Тема
|
Re: НЕ Е СПЕШНО-Маркетингови проучвания и ЗКПО
[re: ПOЛУидиoтчe]
|
|
Автор | мoжe би (Нерегистриран) |
Публикувано | 27.07.05 21:00 |
|
може би не съм свикнал с духа на тези закони, какво има предвид законодетеля, като изброява условия, но като чета все пак оставам с убеждението, че не е необходимо да се изпълнени няколко от условията едновременно, напротив, за данъчни цели условие "г" важи само по себе си , независимо от обстоятелствата по изброените пред него,
или казано с други думи, за данъчни цели маркетинговите проучвания и т.н изброени се признават за дълготраен нематериален актив
хубаво е, че ти оставя време да се ровиш и е мило д аупоменеш, че не еспешно, аман от пожари,
а като си помисля колко колеги налитат на тези проучвания, за да завъртят оборот за регистрация по ЗДДС, може би ще има "строй се преброй се"
| |
|
Не говоря за счетоводни цели. Само за данъчни става дума. И имам предвид това, което и "може би" казва. Доколкото точка "г" е самостоятелна и отделна от предишните три подточки, в които са поставени условията стойността да е над прага на същественост или 500 лв. и да се използва над 1 година, би следвало да се заключи, че за тази подточка не важат горните изисквания и дори проучването да е 1 лв. (при възприет счетоводен праг- примерно 1000 лв.) и дори да се ползва за продукт, който ще се произвежда само тази година (примерно куклички за реклама на кандидатурата на София за Зимните олимпийски игри 2014 г.), то пак за данъчни цели това няма да е разход а дълготраен актив.
Стига простотии бе, тате!
| |
|
Ако друга фирма ми възлага да направя маркетингови проучвания за нея, от тази подточка г) не излиза ли, че въпреки, че разходите, които правя, ще бъдат възмездени, все пак това е нематериален дълготраен актив за мен.
Стига простотии бе, тате!
| |
|
Е, и още двама, за което благодаря.
Стига простотии бе, тате!
| |
Тема
|
Re: НЕ Е СПЕШНО-Маркетингови проучвания и ЗКПО
[re: ПOЛУидиoтчe]
|
|
Автор |
rado_mit (ИПСБ) |
Публикувано | 28.07.05 18:05 |
|
... мисля че би трябвало да се тъклкува така: ...
... всяко марк.проучване със стойност над прага > НДА в ДАП и САП
... в САП си го амортизираш за периода за който ще ти "върши работа" ... в ДАП .. по ЗКПО .. ще ти формира дан.врем.разлика ..
... ако няма да ти донесе бъдещи приходи, но разхода е налице .. /защото има и такива случай .. напр.дейност за която е проучвано .. но е преценено че няма да се извършва/ ... в ДАП > НДА ... отписване от САП .. и ще ти формира дан.врем.разлика ..

| |
|
О.К. Значи и ти си на мнение, че трябва да е над стойностния праг, за да го включиш като НДА в ДАП, а иначе ще е данъчен разход. А по допълнителния въпрос в "И още нещо" какво ще кажеш? Той е малко абсурден, разбира се, но и закона е написан абсурдно.
Стига простотии бе, тате!
| |
|
... ей ... ще му се наложи глоба ... ... ако напазаруваш продукти и пиене и предоставиш "кетеринг" на някой друг с ф-ра .. дължиш ли окончателен данък ??????? ... 
| |
|
Не, ама там можеш съвсем аргументирано да кажеш "това не е разход за представителни цели, а е разход за основната дейност", а тук те императивно ти казват "всичко що е маркетинг е НДА".
Стига простотии бе, тате!
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|