Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 22:17 27.09.24 
Взаимопомощ
   >> Счетоводство
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | (покажи всички)
Тема споделете проблемите си с НОИнови  
Автор xtonyМодератор (критик)
Публикувано01.03.05 18:05



Последно време на всеки от нас по един или друг начин ни се налага да комуникираме с хората от НОЙ.
Моите контакти с тях са доста скромни и се свеждат до няколко бързи въпроса ако има проблем с подаването на данните по интернет. Приятно съм изненадан, че досега съм получавал винаги бърз и любезен отговор.

Обаче колегата Бисер Райнов забелязал, че другите които пишат тук имат къде-къде по сериозни проблеми, та той помоли да напишете какви точно са проблемите които срещате с НОИ, да ги обобщим и синтезираме тук, и той по някакъв начин да запознае въпросната институция с тях за да търсим решаването им.

та споделяйте .... е, не се блъскайта де, моля всички на опашката ..., Бабо Счети, и теб ще чуем, спокойно, не ръкомахай толкова!

Редактирано от xtony на 01.03.05 18:09.



Тема Re:електронен подписнови [re: xtony]  
Автор xtonyМодератор (критик)
Публикувано01.03.05 18:12



айде, да започна първи с проблемите.

В момента все още не може да се подават данни за Декларация 1 (и 6) по електронен път с един ел. подпис на няколко фирми.

с изменението на незнамсикоя наредба това го разрешиха, но хората от НОИ още не са го реализирали.

дано стане скоро.



Тема Re:Ro2005- НКИДнови [re: xtony]  
Автор дapя (наблюдател)
Публикувано01.03.05 18:23



Незнам дали е за тук , ама да кажа.
Версия 03 на RO2005 ,не приема НКИД след 80/моята е 93/
От два дни съм уведомила местното РУСО /Варна/ ама знам ли кога ще стигне до върховете.
Та ако може ,тъй като сте по на високо , пък и по ви се чува гласа
Със здраве .

[


Тема Re:електронен подписнови [re: xtony]  
Автор eлxичka ()
Публикувано01.03.05 18:44



С електронен подпис ще се приемат само декл обр 1
Декларация образец 6 е задължително да се подаде на хартиен носител



Тема Re: споделете проблемите си с НОИнови [re: xtony]  
АвторVera (Нерегистриран)
Публикувано01.03.05 19:22



Според мен най-големият проблем е в липсата на единни принципи и последовотелност в самата нормантивна уредба. Нармално е един нов програмен продукт да дава грешки в началото, но проблемът е, че всяка година няколко месеца са “начало”. Явно през 2005 г. и програмистите и ревизорите от НОИ все още не са напълно наясно с новите положения. А през това време ние не можем да спрем да работим. Усложняването, колкото и да изглежда логично понякога, е в повечето случаи необосновано от практична гледна точка – и за нас като изпълнители и за ревизорите като контролиращи.
Напр. диференцирането на МОД и на ф.ТЗПБ според икономическата дейност изглежда логично, но защо базата за определяне на икономическата дейност е различна? Предполагам, че изменението на абсолютната стойност на вноските по ф.ТЗПБ, повлияно от този фактор, е несъществено, както за предприятието, така и за бюджета на НОИ.
Или друг пример – базата за едни вноски е МОД, а за други (ф.ГВРС) е брутното възнаграждение.
Какви ли “огромни” разлики биха се получили при прилагането на единни бази и принципи?
И ако тези разлики са “жълти стотинки”, то “оти ги ручаме жабетата”?



Тема Re: споделете проблемите си с НОИнови [re: xtony]  
Автор elly ()
Публикувано01.03.05 20:14



Подаването на декларации с един електронен подпис за няколко фирми не е решено категорично:
• за декларация 1 – ясно, но само в Наредбата. Доколкото разбрах от други колеги, засега няма практическо софтуерно решение за това.
• За декларация 6 – няма никаква яснота. В Наредбата пише, че трябва да се подава и на хартиен носител. Това обезмисля използването на електронен подпис. Кому е нужно и как се облекчава процедурата като се пуска декларация 1 по електронен път, а декларация 6 на хартия? От друга страна документа, генериран и подписан с електронен подпис има същата юридическа стойност, както документ, написан и подаден на хартия.
Апропо в ЗДДС пише, цитирам: чл. 100, ал. 1: За всеки данъчен период регистрираното лице е длъжно да подаде справката – декларация в съответната териториална данъчна дирекция до 14-то число..., но не съм чула някой да се е изцепил, че не могат да се подават декларации по електронен път, ‘щото в закона пише, че декларацията трябва непременно да се подаде в данъчното подразделение.
• За уведомленията по чл. 62 от КТ – няма дори нормативно решение за проблема, да не говорим за софтуерно....
• За декларациите по ЗГВРС – за тях просто не ми се говори – за тях дори няма бланка, която да може да подава по електронен път, аз поне не съм виждала. За тази декларация аз лично мисля, че подаването и можеше да се направи много по-просто, като например тази информация можеше да се включи в уведомлението по чл. 62 като допълнителна клетка – лицето притежава или не качествата по чл. 7 от ЗГВРС. И тук е поредния проблем не само за лица, които искат да използват един електронен подпис за много фирми. Поради липсата на бланка, която се подава по електронен път, се получава така, че фирмите, които имат електронен подпис, могат да подадат Уведомлението за трудовия договор, но декларацията по ЗГВРС – НЕ! И последното безумие е, че Уведомленията и декларациите по ЗГВРС се подават на различни гишета, поне във Варна е така.

Идеята да синтезираме проблемите си е много добра. Мисля, обаче, че да наистина да направим така, че тази информация да стигне до място/места, които наистина да съдействат, или да принудят НОИ за разрешение на практическите ни проблеми. За съжаление от НОИ просто нехаят и не правят нищо. Не разбирам защо те не си дават сметка, че това ще облекчи и тяхната работа. Но оттук си правя други изводи – може би така по-лесно оправдават и защитават щата и заплатите си.
Не крия, че и аз имам личен интерес от разрешаването на този проблем. Това са доста часове, респ. средства за работна заплата, които бих могла да използвам за друга, по-продуктивна дейност.



Тема Re: споделете проблемите си с НОИнови [re: elly]  
Автор katia~k (BlondAmbition)
Публикувано01.03.05 21:11



Много полезна тема!

В тази връзка в деловодството на Националния осигурителен институт (НОИ) днес бе депозирано писмо до Управителя на НОИ с искане от страна на Асоциацията на Специализираните Счетоводни Предприятия да се създадат условия за ползване на електронен подпис при подаване на данни, декларации и документи в НОИ.
Копие от писмото е внесено и в Координационен център по информационни, комуникационни и управленски технологии към Министерски съвет.

Ето текста на писмото:
ДО
Г-Н ЙОРДАН ХРИСТОСКОВ
УПРАВИТЕЛ НА НАЦИОНАЛНИЯ
ОСИГУРИТЕЛЕН ИНСТИТУТ

КОПИЕ:
Г-Н ЙОСИФ МИЛОШЕВ
ГЛАВЕН ДИРЕКТОР НА
ГЛАВНА ДИРЕКЦИЯ “ПРАВНА” В НОИ

КОПИЕ:
Г-Н РУМЕН ТРИФОНОВ
НАЦИОНАЛЕН КООРДИНАТОР
КЪМ КООРДИНАЦИОНЕН
ЦЕНТЪР ПО ИНФОРМАЦИОННИ,
КОМУНИКАЦИОННИ И
УПРАВЛЕНСКИ ТЕХНОЛОГИИ
КЪМ МИНИСТЕРСКИ СЪВЕТ
Относно: Приложение на електронния подпис за подаване на документи към НОИ
Изх.No: НОИ – 01/28.02.2005 г.

УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН ХРИСТОСКОВ,
В края на 2004 г. с особено задоволство се запознахме с отговора на Главен Директор г-н Йосиф Милошев в писмо с Ваш Изх. No 92-467-1/12.11.2004 г., в което любезно ни информирате, че ще бъдат направени изменения в Инструкция No 1 на НОИ, съобразени с нашите искания поставени в писмо с Наш Изх. No 80/11.10.2004 г.
Една от важните промени в Инструкция № 1, чиито инициатор беше АССП, е че компаниите, предлагащи счетоводни услуги и притежаващи електронен подпис, могат да бъдат упълномощавани от своите клиенти да подават декларации към Националния осигурителен институт по Интернет.
За съжаление констатирахме, че на практика няма софтуерна възможност разпоредбите на Инструкцията да бъдат прилагани от специализираните
счетоводни предприятия, а именно - на този етап реално няма възможност за подаване на данни по Интернет от счетоводните къщи за техни клиенти, въпреки законовите разпоредби.
Бихме желали да конкретно да Ви обърнем внимание на възникващите затруднения при прилагането на горепосочената Инструкция, както и на подаването по електронен път на други документи, изисквани от Националния Осигурителен Институт:
1. По отношение на приложението на Инструкция 1:

1.1. При подаване на Декларация обр. 1 по електронен път липсва информация за обратна връзка с НОИ, т.е. след подаването на данните няма протокол, доказващ, че те са успешно приети, което от своя страна не дава достатъчна сигурност на подаващия данните, че е предал информацията.

1.2. Не е възможно да бъдат подавани данни по електронен път от упълномощено специализирано счетоводно предприятие, поради софтуерното изискване за разпознаване на БУЛСТАТ на подаващото данните лице. Отново Ви обръщаме внимание, че подобен проблем не съществува при подаването на данни по електронен път към Данъчната администрация и горещо Ви препоръчваме да обмените опит с тях по този въпрос. Законът за електронния документ и електронния подпис допуска практиката упълномощено лице да подава със своя електронен подпис електронни документи на юридически и физически лица, които представлява (Закон за електронния документ и електронния подпис, чл.4, чл.6 и чл.21, алинеи. 1 и 2), което не налага промяна в нормативната уредба на НОИ.

1.3. Записаният тридневен срок, съгласно чл. 4а Инструкция № 1 за деклариране на нотариално заверено пълномощно от клиент на счетоводно предприятие, е прекалено кратък и ограничаващ, особено с изискването в същия този тридневен срок да се подадат за първи път данни към НОИ.

1.4. С изменението на Инструкция № 1 е въведена нова Декларация обр. № 6 "Данни за дължими вноски и данък по чл. 38 от ЗОДФЛ", за която се изисква задължително подаване на хартиен носител. В случая това изискване обезсмисля ползването на електронен подпис.
2. По отношение на уведомленията по чл. 62 от КТ настояваме да се предвиди софтуерна възможност да се подават по електронен път чрез упълномощаване.
3. Предлагаме да се подготви софтуерно обезпечаване за приемане по електронен път на всички регистрационни бланки от P1 до P18 заедно с копия от регистрационните и други документи на предприятието.
4. Предлагаме да се предвиди възможност за всички документи подавани по електронен път с електронен подпис да се получава електронен документ, доказващ получаването им в НОИ.
Искрено се надяваме в регламентираните за отговор срокове да получим информация ще се изпълнят ли нашите изисквания и кога ще се решат горепосочените проблеми.
Считаме, че нашите изисквания са съобразени със Стратегията за електронното правителство, в която е записано: "С въвеждането на електронното правителство, работните процеси ще се променят така, че предоставяните услуги да отговарят на нуждите и желанията на потребителите – граждани и фирми." (моля, вижте „План за изпълнение на Стратегията за електронно правителство за периода 2004-2005 г.”).
Отново декларираме нашата готовност за разговор и обсъждане на предложения по посочената тема при необходимост.

С уважение,

Владимир Екимов
Председател на
УС на АССП

28.02.2005 г.
Гр. София



Тема Re: споделете проблемите си с НОИнови [re: xtony]  
Авторpepi (Нерегистриран)
Публикувано01.03.05 23:11



Все повече се убеждавам, че НОИ забоксува и това стана заради недомисленото или пък нарочно измислено забавяне на предоставянето на данни на лекарите за лицата с нарушени ЗОВ права.
И недоумявам защо не се прави нищо за да се въведе ред и да се даде възможност, да се създадат НОРМАЛНИ условия за фирмите да изълняват регламентираните в КСО и др.нормативни актове задължения.
ТОВА СИ Е ЧЕСТО НАРУШЕНИЕ НА ГРАЖДАНСКИТЕ НИ ПРАВА
Защо НОИ измисля все по-сложно и подробно да се подават данни /вече преписваме цялата ведомост цифра по цифра в декл 1 и 6-че и на хартия/ а не влага никакви средства да подобри базата и да увеличи персонала, обслужващ приемането на всичко това.
Пфу у у



Тема Re: споделете проблемите си с НОИнови [re: xtony]  
Автор hdosev (ИПСБ)
Публикувано02.03.05 08:45



Съгласно КСО - чл. 5 ал.(9) (Нова - ДВ, бр. 1 от 2002 г., в сила от 01.01.2002 г., предишна ал. 8 - ДВ, бр. 67 от 2003 г.) При откриване на банкова сметка осигурителят декларира това обстоятелство в 7-дневен срок пред териториалното поделение на Националния осигурителен институт, където е регистриран.

МНОГО често обаче се случва в практиката от НОИ да искат да се подава СЪЩАТА декларация и при ЗАКРИВАНЕ на банкова сметка. Мисля, че неоснователно ни карат за това. Ако някой е на другото мнение - моля нека се обоснове



Тема Re: споделете проблемите си с НОИнови [re: hdosev]  
Авторциr (Нерегистриран)
Публикувано02.03.05 09:33



Възползвам се от предложението да споделим проблеми, свързани с НОИ.Вкарах данните по Декларация 1.При попълване на данните за фирмата трябва да се посочи дали дължим някакъв процент за ФГВРС.Като цяло нашата фирма дължи и аз слагам 1, но за управителя на фирмата това не важи.В неговата декларация в клетка 12.4 не мога да го променя и на практика се получава, че и за него трябва да внасям 0,5% осигуровка.Дано да сте ме разбрали. Ако можете помогнете ми.Възможно и аз да не съм изчела всички писания по въпроса.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.