Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 13:44 19.04.24 
Природни науки
   >> Физика
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема nuclear arcjet engineнови  
Автор M1l1tary M1nD (ɡoʊl&)
Публикувано29.11.18 12:11



Не може ли да се използва нещо от сорта в атмосферата на планетата? Грубо си го предтавям като нещо такова. Ядрения двигател захранва конпресор(и) и сгъстения въздух обтича реактора за да го охлажда. Съответно въздухът се загрява и после в горивната камера се използва електрическа дъга, която допълнително загрява въздуха и евентуално се извлича някаква химическа енергия от взаимодействието между кислорода и азота при няколко хиляди градуса температура.

...and that\'s all just fine as long as you got something to salute, huh?


Тема Re: nuclear arcjet engineнови [re: M1l1tary M1nD]  
Автор Герисъм (корав оптимист)
Публикувано29.11.18 19:35



"...и евентуално се извлича някаква химическа енергия от взаимодействието между кислорода и азота при няколко хиляди градуса температура."

При реакция на азот и кислород се поглъща топлина, не се отделя (standard enthalpy of formation е положителна, например

, +33.2).

Да беше друга смес с кислород, например водород, въглеводороди, стандартната енталпия за образуване е отрицателна, т.е. реакцията би била екзотермична. Ама с горива и баба знае да извлича енергия, не е нужен ядрен реактор.

Има по-лоши престъпления от това да гориш книги. Едно от тях е да не ги четеш

Тема Re: nuclear arcjet engineнови [re: Герисъм]  
Автор M1l1tary M1nD (ɡoʊl&)
Публикувано30.11.18 01:24



Има доста оксиди на азота, ако не ме лъже паметта при получаването на някои се отделя топлина. Ако се създадат подходящи условия за да протича преимуществено такава реакция.

...and that\'s all just fine as long as you got something to salute, huh?


Тема Re: nuclear arcjet engineнови [re: M1l1tary M1nD]  
Автор Герисъм (корав оптимист)
Публикувано30.11.18 08:54



"Има доста оксиди на азота, ако не ме лъже паметта при получаването на някои се отделя топлина. Ако се създадат подходящи условия за да протича преимуществено такава реакция."

Този е най-често получаващият се, най-разпространеният.

, може да провериш за всеки от тях.

Има по-лоши престъпления от това да гориш книги. Едно от тях е да не ги четеш

Редактирано от Герисъм на 30.11.18 08:55.



Тема Re: nuclear arcjet engineнови [re: Герисъм]  
Автор M1l1tary M1nD (ɡoʊl&)
Публикувано11.12.18 09:10



Ядрените двигатели се водят много по ефективни, с много по-голям спеифичен импулс(използвайки водород и мисля литий), но не са достатъчно мощни за извеждане на товари от Земята. Ако не използват например водород а използват земната атмосфера + от вложената енергия за загравяне + евентуално някаква компресия се печели някакъв допълнителен импулс от последваща химическа реакция? Освен това предполагам, че охлаждането ще е много по-ефективно, което от своя страна ще подобри ефективността на реактора? Нещо такова си представям като най-ефективен начин за извеждане на товари в орбита в бъдеще, освен ако не измислят нещо мега революционно.

...and that\'s all just fine as long as you got something to salute, huh?

Редактирано от M1l1tary M1nD на 11.12.18 09:15.



Тема Re: nuclear arcjet engineнови [re: M1l1tary M1nD]  
Автор Герисъм (корав оптимист)
Публикувано11.12.18 11:59



Разбирам каква ти е идеята, но не виждам смислено решение чрез земната атмосфера. Тя се състои от съединения, в които е вложена голяма енергия на връзката: молекулен кислород, молекулен азот, въглероден диоксид, евентуално вода. За да преструктурираш тази смес, трябва първо да вложиш енергия (да направиш редукция), равна на енергията на връзките в тези съединения. След което да получиш нови съединения от получените атоми (химически реакции, вид окисление), при които ще се отдели енергия. Комбинациите не са много, азотни окиси в различни варианти, евентуално водорода да допринсе за амоняк, ама той и така е в пренебрежимо количество. Проблемът е, че при образуване на новите съединения се отделя по-малко енергия, защото тези съединения са неустойчиви, с по-малка анергия на връзките (таблиците дето те насочих) и в крайна сметка ще се разпаднат главно до азотен оксид и пак молекулярен кислород и азот, като баланса на енергията ще ти бъде отрицателен или нулев. Тоест атмосферата не може да гори повече, тя е в на практика най-устойчивото си енергетично състояние.

За охлаждането нищо не мога да кажа, но това е процес при който ти губиш топлина в атмосферата, а не получаваш от атмосферата нужната допълнителна енергия. Може това да допринесе малко към реактивна тяга (охлаждащият въздух е нагрят и се разширява повече), но едва ли би се усетило някак.

Има по-лоши престъпления от това да гориш книги. Едно от тях е да не ги четеш


Тема Re: nuclear arcjet engine [re: M1l1tary M1nD]  
Автор Exhemus (овчар)
Публикувано16.12.18 22:05



Що за шашми? И вместо някаква полза двигателят ще кородира за минута от агресивните азотни окиси.
Чалъмът е ядреното гориво /ТВЕЛовете/ да се направи да издържа максимална температура без следа от корозия във въздушна среда. Ако работи например при 2200° - разумна температура, ще може да се разчита вече на радиационно охлаждане по-голямо от конвекционното. Нали радиационното се увеличава с четвъртата степен на температурата по закона на Стефан-Болцман.
Ако разчитаме само на конвекция ядреното гориво трябва да е във вид на много дребни съчми, за да се осигури максимална повърхност на контакт със въздуха.
Тогава сигурно ще възникнат сериозни конструктивни проблеми и такива със обезпечаването на критична маса.

Тук съм за да разговарям с философи, овце си имам!


Тема Re: nuclear arcjet engineнови [re: M1l1tary M1nD]  
Автор oberleutnantRzevski (същият)
Публикувано18.12.18 21:13



Защо изобщо да се ползва химическа реакция - просто въздухът влиза отпред студен и излиза отзад нагрят.
Според дискавъритата и други източници, руснаците са летяли тъй.
Ква доза е трупнал екипажа е друга тема.



Тема Re: nuclear arcjet engineнови [re: M1l1tary M1nD]  
Автор xristogagov@Gmail.com-229 (пришълец)
Публикувано23.12.18 10:32



Съответно въздухът се загрява и после в горивната камера се използва електрическа дъга, която допълнително загрява въздуха и евентуално се извлича някаква химическа енергия от взаимодействието между кислорода и азота при няколко хиляди градуса температура.


Глупости от реакцията между кислород и азот не се получава никаква енергия, даже се влага. Аман от пишман неграмотници в този клуб



Сяя, кво ша бистрим.

Тема Re: nuclear arcjet engineнови [re: Герисъм]  
Автор M1l1tary M1nD (ɡoʊl&)
Публикувано09.01.19 14:49



Влагаш енергията в охлаждането при което двигателя работи по-ефективно, иначе трябва да завъртиш рефлекторите и да пускаш неутрони навън, които не вършат работа. И ако става химична реакция с поглъщане на енергия("в реактора") още по-добре. Колкото по-ефективно работи реактора отдавайки енергия на въздуха с толкова по-голяма скорост ще протича реакцията между кислорода и азота(поглъщайки топлина от околната среда - охлаждайки реактора) до някакво равновесно положение. Въпроса е дали можеш тази енергия да я спечелиш обратно чрез друга реакция(ако например реакцията е обратима) при излизането на газовете от ракетния двигател в отделна горивна камера.

...and that\'s all just fine as long as you got something to salute, huh?

Редактирано от M1l1tary M1nD на 09.01.19 15:22.




Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.