|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
Тема
|
Ел.двигателят - интегратор работа за возила:
|
|
Автор |
Heoбoгoмил (ХЕРМАФРОДИТОЛОГ) |
Публикувано | 13.08.16 16:21 |
|
Електродвигателят има кпд за преобразуване на ел.енергия в механична над 90%. И ако добавим рекуперацията, дори може да надхвърли 100%.
Разходът на електроенергия в съвременен електромобил, с нормално тегло и големина, по нормален път, може да се използва като еталон за необходимата сумарна работа за извършване, за да се преодолеят дадени разстояния. Предполагаме, че водачът е нормален, средностатистически, каращ с нормални за сцеплението и обстановката скорости.
И така:
За НОРМАЛНИТЕ возила получаваме ЕТАЛОН за 100 мили - 25kwh!
Това са 3 литра бензин, но за доста тежка кола - към тон и половина!
Ако бутален(примерно) двигател надминава тези стойности, за съответното возило, то неговата ефективност не би се възприела от МКТ(молекулно-кинетичната теория).
Така ли е Героне?
То и малко по-мънички стойности не биха били радушно приети де.
| |
Тема
|
Re: Ел.двигателят - интегратор работа за возила:
[re: Heoбoгoмил]
|
|
Автор |
Heoбoгoмил (ХЕРМАФРОДИТОЛОГ) |
Публикувано | 14.08.16 08:35 |
|
Та ето как термодинамичните тучове показват "невъзможни" ефективности:
Еталонът на електродвигателя!!!
Пинизът не е само в калориите на горивото!
При все че за криогенни работни течности може изобщо без тях.
| |
Тема
|
Re: Ел.двигателят - интегратор работа за возила:
[re: Heoбoгoмил]
|
|
Автор |
Firi (минаващ) |
Публикувано | 15.08.16 10:05 |
|
Електродвигателят има кпд за преобразуване на ел.енергия в механична над 90%.
Да ма електроенергията е такава "смляна" енергия която трябва да се докара до електродвигателя и тука почват проблемите- я жици като за тролеите, я некви скъпи и с ограничен лимит акумулатори или разни радиоактивни клетки. Като в оня стар виц електромотора е готин ма куфарите с батериите:)А така ливнеш 20 литра нафта за 5 минути и аре на морето у софето или където искаш:)
П.С. Кат туриш и електроцентралите голям дял от тях по първобитна технология с кюмюр и предимствата му даже и от екологична точка стават недостатъци. Ти си праиш кефа уж екологично с некво возило на ток в софето у Зарата дишат серни диоксиди от Тецовете в прилежащата котловина:)
Редактирано от Firi на 15.08.16 10:09.
| |
Тема
|
Re: Ел.двигателят - интегратор работа за возила:
[re: Firi]
|
|
Автор |
Heoбoгoмил (ХЕРМАФРОДИТОЛОГ) |
Публикувано | 15.08.16 15:01 |
|
Идеята е, с еталон-електродвигателите да се покаже, че при буталните машини са постигани кпд-та(база калоричност) дори над 100%.
При тези двигатели не е важна само калоричността на горивото. Те могат да черпят топлина/енергия дори само от обкръжаващата среда.
Работното вещество не е точно газ, а пара в критично състояние. Ускоряващите се парови "капчици" изпускат газ по директрисата на ускорението. Хаосът на микрокинематиката бива подреждан от ПОТЕНЦИАЛНИТЕ сили в "капчиците".
| |
Тема
|
Re: Ел.двигателят - интегратор работа за возила:
[re: Heoбoгoмил]
|
|
Автор |
Герисъм (корав оптимист) |
Публикувано | 15.08.16 15:48 |
|
" да се покаже, че при буталните машини са постигани кпд-та(база калоричност) дори над 100%. "
Малко бъркаш КПД и COP. Иначе да, климатиците са много разпространени като такива машини.
Добре е късметът да ти се усмихва, но не е добре като почне да ти се хили!
| |
Тема
|
Re: Ел.двигателят - интегратор работа за возила:
[re: Герисъм]
|
|
Автор |
Heoбoгoмил (ХЕРМАФРОДИТОЛОГ) |
Публикувано | 15.08.16 15:57 |
|
Тук говорим за механична енергия/работа.
Повече е отколкото са калориите на горивото-работно вещество.
| |
Тема
|
Re: Ел.двигателят - интегратор работа за возила:
[re: Heoбoгoмил]
|
|
Автор |
Герисъм (корав оптимист) |
Публикувано | 15.08.16 16:14 |
|
Приказки може да си говориш колкото искаш. Оплел си нещата.
Добре е късметът да ти се усмихва, но не е добре като почне да ти се хили!
| |
Тема
|
Re: Ел.двигателят - интегратор работа за возила:
[re: Heoбoгoмил]
|
|
Автор |
zaphod (мракобес) |
Публикувано | 15.08.16 16:27 |
|
Ако бутален(примерно) двигател надминава тези стойности, за съответното возило, то неговата ефективност не би се възприела от МКТ(молекулно-кинетичната теория).
да, не би се възприела, максималното кпд на бензинов двигател се лимитира от термодинамиката и е под това на ел двигател. и какво от това?
NE SUTOR ULTRA CREPIDAM
| |
Тема
|
Re: Ел.двигателят - интегратор работа за возила:
[re: Герисъм]
|
|
Автор |
Heoбoгoмил (ХЕРМАФРОДИТОЛОГ) |
Публикувано | 15.08.16 16:28 |
|
Приказки - друг път!
Още навремето са правели еталонни електрически возила и са преценили добре нужната за преодоляване на определено разстояние енергия. Видели са, че МКТ/термодинамика/физика... биха били компрометирани и от ПОСТИЖЕНИЯТА на модифицирани ДВГ-та и... Режат!
| |
Тема
|
Re: Ел.двигателят - интегратор работа за возила:
[re: zaphod]
|
|
Автор |
Heoбoгoмил (ХЕРМАФРОДИТОЛОГ) |
Публикувано | 15.08.16 16:30 |
|
Да, но модифициран ДВГ като експандерен двигател го бие!
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
|
|
|