Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 04:29 22.05.24 
Природни науки
   >> Физика
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
Тема Ел.двигателят - интегратор работа за возила:нови  
Автор Heoбoгoмил (ХЕРМАФРОДИТОЛОГ)
Публикувано13.08.16 16:21



Електродвигателят има кпд за преобразуване на ел.енергия в механична над 90%. И ако добавим рекуперацията, дори може да надхвърли 100%.

Разходът на електроенергия в съвременен електромобил, с нормално тегло и големина, по нормален път, може да се използва като еталон за необходимата сумарна работа за извършване, за да се преодолеят дадени разстояния. Предполагаме, че водачът е нормален, средностатистически, каращ с нормални за сцеплението и обстановката скорости.

И така:
За НОРМАЛНИТЕ возила получаваме ЕТАЛОН за 100 мили - 25kwh!
Това са 3 литра бензин, но за доста тежка кола - към тон и половина!

Ако бутален(примерно) двигател надминава тези стойности, за съответното возило, то неговата ефективност не би се възприела от МКТ(молекулно-кинетичната теория).



Така ли е Героне?
То и малко по-мънички стойности не биха били радушно приети де.





Тема Re: Ел.двигателят - интегратор работа за возила:нови [re: Heoбoгoмил]  
Автор Heoбoгoмил (ХЕРМАФРОДИТОЛОГ)
Публикувано14.08.16 08:35



Та ето как термодинамичните тучове показват "невъзможни" ефективности:


Еталонът на електродвигателя!!!


Пинизът не е само в калориите на горивото!
При все че за криогенни работни течности може изобщо без тях.






Тема Re: Ел.двигателят - интегратор работа за возила:нови [re: Heoбoгoмил]  
Автор Firi (минаващ)
Публикувано15.08.16 10:05



Електродвигателят има кпд за преобразуване на ел.енергия в механична над 90%.
Да ма електроенергията е такава "смляна" енергия която трябва да се докара до електродвигателя и тука почват проблемите- я жици като за тролеите, я некви скъпи и с ограничен лимит акумулатори или разни радиоактивни клетки. Като в оня стар виц електромотора е готин ма куфарите с батериите:)А така ливнеш 20 литра нафта за 5 минути и аре на морето у софето или където искаш:)
П.С. Кат туриш и електроцентралите голям дял от тях по първобитна технология с кюмюр и предимствата му даже и от екологична точка стават недостатъци. Ти си праиш кефа уж екологично с некво возило на ток в софето у Зарата дишат серни диоксиди от Тецовете в прилежащата котловина:)

Редактирано от Firi на 15.08.16 10:09.



Тема Re: Ел.двигателят - интегратор работа за возила:нови [re: Firi]  
Автор Heoбoгoмил (ХЕРМАФРОДИТОЛОГ)
Публикувано15.08.16 15:01



Идеята е, с еталон-електродвигателите да се покаже, че при буталните машини са постигани кпд-та(база калоричност) дори над 100%.

При тези двигатели не е важна само калоричността на горивото. Те могат да черпят топлина/енергия дори само от обкръжаващата среда.

Работното вещество не е точно газ, а пара в критично състояние. Ускоряващите се парови "капчици" изпускат газ по директрисата на ускорението. Хаосът на микрокинематиката бива подреждан от ПОТЕНЦИАЛНИТЕ сили в "капчиците".



Тема Re: Ел.двигателят - интегратор работа за возила:нови [re: Heoбoгoмил]  
Автор Герисъм (корав оптимист)
Публикувано15.08.16 15:48



" да се покаже, че при буталните машини са постигани кпд-та(база калоричност) дори над 100%. "

Малко бъркаш КПД и COP. Иначе да, климатиците са много разпространени като такива машини.



Добре е късметът да ти се усмихва, но не е добре като почне да ти се хили!

Тема Re: Ел.двигателят - интегратор работа за возила:нови [re: Герисъм]  
Автор Heoбoгoмил (ХЕРМАФРОДИТОЛОГ)
Публикувано15.08.16 15:57



Тук говорим за механична енергия/работа.



Повече е отколкото са калориите на горивото-работно вещество.



Тема Re: Ел.двигателят - интегратор работа за возила:нови [re: Heoбoгoмил]  
Автор Герисъм (корав оптимист)
Публикувано15.08.16 16:14



Приказки може да си говориш колкото искаш. Оплел си нещата.

Добре е късметът да ти се усмихва, но не е добре като почне да ти се хили!


Тема Re: Ел.двигателят - интегратор работа за возила:нови [re: Heoбoгoмил]  
Автор zaphod (мракобес)
Публикувано15.08.16 16:27



Ако бутален(примерно) двигател надминава тези стойности, за съответното возило, то неговата ефективност не би се възприела от МКТ(молекулно-кинетичната теория).
да, не би се възприела, максималното кпд на бензинов двигател се лимитира от термодинамиката и е под това на ел двигател. и какво от това?




NE SUTOR ULTRA CREPIDAM


Тема Re: Ел.двигателят - интегратор работа за возила:нови [re: Герисъм]  
Автор Heoбoгoмил (ХЕРМАФРОДИТОЛОГ)
Публикувано15.08.16 16:28



Приказки - друг път!



Още навремето са правели еталонни електрически возила и са преценили добре нужната за преодоляване на определено разстояние енергия. Видели са, че МКТ/термодинамика/физика... биха били компрометирани и от ПОСТИЖЕНИЯТА на модифицирани ДВГ-та и... Режат!



Тема Re: Ел.двигателят - интегратор работа за возила:нови [re: zaphod]  
Автор Heoбoгoмил (ХЕРМАФРОДИТОЛОГ)
Публикувано15.08.16 16:30



Да, но модифициран ДВГ като експандерен двигател го бие!






Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.