Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 19:31 19.06.24 
Природни науки
   >> Физика
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | (покажи всички)
Тема Re: Скъсяване и неедновременност в СТОнови [re: klapaucius]  
Автор supersimetria-211013 (съмнителен)
Публикувано27.03.14 20:04



В ИС на перона тези маркери падат неедновременно, но не в двата му края, а нейде другаде - зависи как ще си додефинираш условието, за да се каже точно къде, но по-далеч един от друг.
Помисли, след като падат неедновременно, в отправната система на перона, ( перона е скъсен погледнат от влака ) и първо пада предният тампон от предният край на влака по посока на движението му, в момента когато този му край се изравни със последният край на перона в посока на движение на влака,а вторият тампон пада в момента когато задният край на влака се изравни със предният край на перона.



Тема Re: Скъсяване и неедновременност в СТОнови [re: supersimetria-211013]  
Автор kyx4o (абсолют)
Публикувано27.03.14 21:05



Помисли, след като падат неедновременно, в отправната система на перона, ( перона е скъсен погледнат от влака ) и първо пада предният тампон от предният край на влака по посока на движението му, в момента когато този му край се изравни със последният край на перона в посока на движение на влака,а вторият тампон пада в момента когато задният край на влака се изравни със предният край на перона.

Съвсем го обърка условието!!! Нали в отправната система на перона влакът е скъсен, по-къс защото в отправната система на влака са равни по дължина (защо пишеш в скоби перона е скъсен погледнат от влака, скъсен да, но по-къс ли искаш да кажеш, ми значи klapaucius има право че условието е объркано, ще погледна пак първия пост).
И така в отправната система на перона влакът е скъсен и трябва да падне първо задния тампон, защото предния край на влака още не е стигнал до другия край на перона понеже е по-къс погледнат от перона!!!
А ти си написал обратното!!!


Редактирано от kyx4o на 27.03.14 21:07.



Тема Re: Скъсяване и неедновременност в СТОнови [re: supersimetria-211013]  
Автор kyx4o (абсолют)
Публикувано27.03.14 21:13



Предлагам на релативистите следният казус по СТО.
Имаме перон с начало и край, равен по дължина с началото и края на движещ се влак. Когато началото и краят на влака се изравнят със началото и краят на перона, падат едновременно за наблюдател от влака, два тампона със боя , и бележат дължината на влака, съвпадаща със дължината на перона. Според СТО обаче тампоните от влака, няма да паднат едновременно за неподвижният наблюдател от перона. Поради това неподвижният наблюдател от перона, ще установи че белезите от двата тампона, поради относителността на едновременността , ще бъдат на по голямо растояние един от друг, и няма да съвпадат със дължината на влака, но от СТО следва че за неподвижният наблюдател от перона, влака трябва да се е скъсил, така че растоянието между двата белега, трябва да отговаря на дължината на влака.
Тоест белезите от тампоните, върху перона, да съвпадат с началото и края на перона и влака.


Ми да klapaucius има право, не е ясно в коя отправна система перона и влака са равни по дължина!!!:
"Имаме перон с начало и край, равен по дължина с началото и края на движещ се влак."
Дори може да се разбере обратното, след като пише че влакът е движещ се, че в отправната система на перона са равни по дължина!!!



Тема Re: Скъсяване и неедновременност в СТОнови [re: kyx4o]  
Автор supersimetria-211013 (съмнителен)
Публикувано27.03.14 21:28



Прочети внимателно какво съм писъл и недей да си съчиняваш работи които не съм писъл.Казах че в отправната система на влака, перона е скъсен. От там следва и всичко останало което съм писал. По условие събитието падане на тампоните в отправната система на влака са едновременни.



Тема Re: Скъсяване и неедновременност в СТОнови [re: kyx4o]  
Автор B0081 (B0081)
Публикувано27.03.14 22:12



Условието не е перфектно, но не е чак толкова зле .

Имаме перон с начало и край, равен по дължина с началото и края на движещ се влак.
До този момент от условието става извествно че влакът се движи и че дължината му и дължината на перона са еднакви. Но за сега не е ясно от коя отправна система се прави това заключение.
Но следва това :

Когато началото и краят на влака се изравнят със началото и краят на перона, падат едновременно за наблюдател от влака, два тампона със боя , и бележат дължината на влака, съвпадаща със дължината на перона.

От тази част на условието става ясно че дължините на влака и перона са еднакви за наблюдателя който се намира във движещия се влак .

Имаме информация за това кой обект с движи, къде се намира наблюдателят за който се случват събития и дължините на обектите.

Според мен, условието ни казва че описаната ситуация се случва в системата на перона. Наблюдателят се намира в движещия се влак който разглеждаме в системата на перона , самия влак и перонът са с еднаква дължина, а събитията - падането на тампоните (сигурно не са с крилца , иначе нямаше да паднат

) се случват едновремено за него.

От там нататък следва описание на това какво ще се случи за наблюдателя на перона в системата на перона :

Според СТО обаче тампоните от влака, няма да паднат едновременно за неподвижният наблюдател от перона....

( Ако предоложим че влакът и перонът са неподвижни един спрямо друг, то от горе изказаното следва че влакът е по къс от перона .)

Редактирано от B0081 на 28.03.14 00:07.



Тема Re: Скъсяване и неедновременност в СТОнови [re: B0081]  
Автор kyx4o (абсолют)
Публикувано28.03.14 07:57



Да точно така е.
Дал си пълен и изчерпателен отговор!



Тема Re: Скъсяване и неедновременност в СТОнови [re: supersimetria-211013]  
Автор kyx4o (абсолют)
Публикувано28.03.14 08:16



Прочети внимателно какво съм писъл и недей да си съчиняваш работи които не съм писъл.Казах че в отправната система на влака, перона е скъсен. От там следва и всичко останало което съм писал. По условие събитието падане на тампоните в отправната система на влака са едновременни.

В два поста казваш, че в отправната система на перона първо пада тампона в предния край на влака, а това е грешно!!!! ето:

Нямаш мисленето на 100, виж поста на гери, обяснил го е, в отправната система на перона двете събития на падането на тампоните е неедновременно, като първо пада тампона от предният край на влака, а след това пада този от задният край. Помисли .

Помисли, след като падат неедновременно, в отправната система на перона, ( перона е скъсен погледнат от влака ) и първо пада предният тампон от предният край на влака по посока на движението му, в момента когато този му край се изравни със последният край на перона в посока на движение на влака,а вторият тампон пада в момента когато задният край на влака се изравни със предният край на перона.

Първо задния край на влака се изравнява с предния край на перона, а предния край на влака още не е стигнал до другия край на перона защото в отправната система на перона влака е по-къс, когато го достигне тогава пада тампона в предния край на влака!!!



(преден край на влака наричам този който е отпред по посоката на движение, а на перона наричам преден край този който първо се достига от влака, така че тампона от предния край на влака трябва да падне в задния край на перона, а тампона от задния край на влака в предния край на перона)



Тема Re: Скъсяване и неедновременност в СТОнови [re: kyx4o]  
Автор supersimetria-211013 (съмнителен)
Публикувано28.03.14 15:47



Първо задния край на влака се изравнява с предния край на перона, а предния край на влака още не е стигнал до другия край на перона защото в отправната система на перона влака е по-къс, когато го достигне тогава пада тампона в предния край на влака!!!
Не е така , първо предният край на влака се изравнява с предният край на перона, и пада първият тампон, след това когато се изравни задният край на влака със задният край на перона , пада вторият тампон .



Тема Re: Скъсяване и неедновременност в СТОнови [re: kyx4o]  
Автор supersimetria-211013 (съмнителен)
Публикувано28.03.14 15:50



Нищо не си разбрал





Тема Re: Скъсяване и неедновременност в СТОнови [re: supersimetria-211013]  
Автор klapaucius (robot)
Публикувано28.03.14 16:47



С това си изказване само затвърждаваш, че всъщност 100 мисленето ти е по-зле от моето. Стига дрънка за ИС на перона. Кажи от ИС на влака как така става номера.
Просто не е така както казваш. Елементарно е. От двата принципа на 100 директно излиза, ако може да си размърдаш мозъка. Или имаш проблем в изразяването и мислиш правилно, но се съмнявам вече ...
1. законите са еднакви във всички ИС (т.е., белезите попадат на едни и същи места на перона спрямо всяка възможна ИС)
2. скоростта на светлината е постоянна (заедно с 1 говори за скъсен перон).


Сега чети внимателно възможен сценарий:

Приемаме 2м влак в покой и 2м перон в покой. При движещ се влак, се получава:

В ИС на влака: перон 1м, едновренно пускане на маркерите в момента, когато предната част на влака е изравнена с края на перона, а задната част на перона е по средата на влака. Маркерите попадат на разстояние 2м един от друг - предния на края на перона, задния - на 1м преди началото на перона.

В ИС на перона: влак 1м, когато предницата на влака достига на 1м от началото на перона, в края на влака, т.е. на 2 м преди началото на перона, пада маркер от задната страна на влака. По-късно, когато предницата на влака се изравни с края на перона, от там пада другия маркер в края на перона.


Невъзможен сценарий: в ИС на влака маркерите да паднат едновременно и да съвпаднат с началото и края на перона.

ОК ?




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.