|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
Вярно ли е това или са ме излъгали?
|
|
Автор |
croesus (хлевоуст) |
Публикувано | 10.02.10 04:14 |
|
Във Физическия факултет на СУ не се изучавала Математическа статистика като предмет или даже като част от друг предмет?
| |
Тема
|
Re: Вярно ли е това или са ме излъгали?
[re: croesus]
|
|
Автор |
CATV () |
Публикувано | 10.02.10 09:40 |
|
Излъгали са те, може да не е така формулиран, но се изучават методите на статистиката поне в няколко основни курса.
| |
Тема
|
Re: Вярно ли е това или са ме излъгали?
[re: CATV]
|
|
Автор |
croesus (хлевоуст) |
Публикувано | 12.02.10 00:54 |
|
Благодаря. На един познат сестра му учела физика в СУ и не можа да ми отговори дали са учили.
| |
Тема
|
Re: Вярно ли е това или са ме излъгали?
[re: croesus]
|
|
Автор |
CATV () |
Публикувано | 12.02.10 11:22 |
|
YES
Има даже не само методи на математическата статистика, а Статистическа физика. Учи се заедно с Термодинамиката под кодовото име ТСФ.
Има поне още 3 предмета дето се учат статистически трикове и похвати, а пък който не учил то си за него.
| |
Тема
|
Re: Вярно ли е това или са ме излъгали?
[re: CATV]
|
|
Автор |
croesus (хлевоуст) |
Публикувано | 12.02.10 15:05 |
|
А не, Статистическата физика е нещо съвсем различно. Аз имах предвид следното:
Имаме два обекта (А и Б). Подложени на изпитание Х всеки дава резултат Y. Еднакво поведение ли имат А и Б по отношение на изпитанието Х?
| |
|
Не че съм спец, но така дефинирана задачата не ми изглежда статистическа, а по-скоро апроксимационна. Отговорът според мен е по-генерален и няма връзка с физика, а по-скоро с теория на сигнали.
На графиакта имаш случайно нерегулярно замерване на два сигнала, на които замерванията не съвпадат по хоризонтала. Т.е имаш нерегулярно семплирани сигнала.
Така, на теб ти трябва да фитнеш двумерна функция, преди това да я дефинираш за нужното ти поле и базис, примерно
Степхолд, сплайн, тригонометричен полином или каквото ти харесва.
След това да ги сеплираш равномерно и еднакво, след това ги корелираш. Условието за еднаквост си го определяш сам и никой не може да ти го каже.
Ако искаш да учиш статистика, такава специалност има единствено в Свищов(поне до 97 година).
| |
Тема
|
Re: Вярно ли е това или са ме излъгали?
[re: Tamperelainen]
|
|
Автор |
geri® (циник) |
Публикувано | 12.02.10 17:59 |
|
ЗА случая е достатъчно фитване с полином от първа одма втора степен. А с условието за еднаквост наистина трябва да се мъчи сам :)
"Природата е жива, мъртви са нейните точни приближения."
| |
Тема
|
Re: Вярно ли е това или са ме излъгали?
[re: Tamperelainen]
|
|
Автор |
нaив (тя) |
Публикувано | 12.02.10 18:29 |
|
"Условието за еднаквост си го определяш сам и никой не може да ти го каже."
Не трябва ли точно статистиката да го каже? То това се пита все пак.
| |
|
Сори, ама наистина май не се учи статистика.
Преди изглаждането се прави проверка за хетроскедастичност. На графиката очевидно двете групи точки са хетероскедастични откъдето следва или да се направи нова група замервания или да се коригират данните с едни коефициенти. Самото разделяне на интервали е отделна бира. За определянето, дали имат еднакво поведение се използва т.нар. "дисперсионен анализ" - проверява се каква е вероятността дисперсията на двете групи да е една и съща. В зависимост от нивото на значимост се определя дали са еднакви или не. На око казвам, че на двете групи вероятността да имат различни дисперсии е под 5%.
Относно изглаждането - проверяват се няколко различни сценария с различни изглаждащи уравнения. Обикновено полиноми или свеждащи се до полиноми, предвид, че нелинейността е голяма драма в статистиката. Обратно на популярното мнение и на масовата практика с Екселски графики , за валиден се избира не този модел, който дава най-висок R^2, а този на който коефициаентите издържат т.нар. "F тест" за статистическа значимост.
Корелация, автокорелация и R^2 могат да се смятат едва тогава - те са резултатни величини, а не критерии.
| |
Тема
|
Направо са те взели за мезе
[re: croesus]
|
|
Автор |
potr (член) |
Публикувано | 12.02.10 19:54 |
|
То кво ли се учи сега? Само безполезни неразбираеми неща.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|