|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | (покажи всички)
Тема
|
Знаете ли, че
|
|
Автор |
нaив (тя) |
Публикувано | 07.02.10 00:23 |
|
всъщност причината да летят самолетите не е принципът на Бернули, както пише в повечето обяснения, главно по интернет, които съм срещала?
Не ви ли се струва нелогично, че въздухът от горната страна на крилото (със съответен профил) трябвало да изминава по-голямо разстояние, но за същото време, както този под крилото? Откъде накъде, винаги ми е било чудно.
И се оказва, не само на мене. Ето един линк, който сега изрових покрай другата тема и въпросът дали летателните апарати са копирали птиците, и който се опитва да обясни нещата с подемната сила доста по-убедително.
| |
Тема
|
Re: Знаете ли, че
[re: нaив]
|
|
Автор |
Exhemus (овчар) |
Публикувано | 07.02.10 01:04 |
|
Ами представи си, че крилото минава между два пласта гума, срезът на които е разграфен вертикално. Когато крилото мине, две резки, които са съвпадали пак трябва да съвпадат. Иначе единият пласт трябва да се набере и да се скъса.
Горната резка, обаче има по-дълъг път за същото време
Ламинарният поток е точно като гумата
Тук съм за да разговарям с философи, овце си имам!
| |
Тема
|
Re: Знаете ли, че
[re: Exhemus]
|
|
Автор |
нaив (тя) |
Публикувано | 07.02.10 01:13 |
|
"Ламинарният поток е точно като гумата"
Да, ама не. Въздухът и газовете изобщо не са като гума или такива твърди тела, както си мисля напоследък.
Виж в линка има картинка/симулация какво става с оцветени струи въздух. Разминават се пластовете. Но е факт, че от горната страна въздухът се движи с по-голяма скорост.
| |
Тема
|
абе не е съвзем измислено
[re: нaив]
|
|
Автор |
zaphod (мракобес) |
Публикувано | 07.02.10 08:27 |
|
но е дразнещо
аз лично от малък още се дразня на популярното обяснение със профила на крилото, първо защото е изключително антиинтуитивно (както и самия принцип на бернули), и второ защото динамичното налягане е също източник на подемна сила, и то неограничен, за разлика от принципа на бернули. с профил на крилото не можем да постигнем над една атмосфера подемна сила, това е в идеалния вариант. но като казах че вероятно първите самолети са били с плоско крило, говорех на предположение, но сега проверих:
това е чертеж на братята, както виждаме крилото е плоско и се управлява наклона му.
ха! сега прочетох цялата статия! якооо!!!!
помня че когато бях в седми клас се убивахме да спорим с един от класа, аз тогава тотално отричах че принципа на бернули движи крилото, после приех че вероятно е по-икономичен и когато самолета излита и каца се ползва динамичното налягане, но при нормален летеж се разчита на профила само, хахахах, бил съм прав, никога не си играх да проверя със математика, но си е така, принципа на бернули не стига да вдигне и куфарите на пътниците, камо ли самолета
NE SUTOR ULTRA CREPIDAMРедактирано от zaphod на 07.02.10 08:38.
| |
Тема
|
Re: Знаете ли, че
[re: Exhemus]
|
|
Автор |
zaphod (мракобес) |
Публикувано | 07.02.10 08:40 |
|
потока над крилото не е ламинарен, но това няма значение, и ламинарен да е пак не стига.
NE SUTOR ULTRA CREPIDAM
| |
Тема
|
Re: абе не е съвзем измислено
[re: zaphod]
|
|
Автор |
M.M. (кхмер) |
Публикувано | 07.02.10 09:23 |
|
Дам ракетките от хартия си летят много добре без изобщо да имат сложната форма на учебникарско крило на самолет, а също и тия старите самолети с платнените крила. Кофтито при тях обаче е голямото съпротивение тъй като при тях се преобразува съпротивителна сила в подемна и точно по тия причини тия стари самолети нямат голяма максимална скорост.При съвременните самолети се ползват задкрилки за допълнителна подемна или насочена към земята сила.
| |
Тема
|
Re: абе не е съвзем измислено
[re: M.M.]
|
|
Автор |
zaphod (мракобес) |
Публикувано | 07.02.10 09:27 |
|
ами бернулистите твърдят че ракетите от хартия понеже се огъвали като дъга крилата им, затова също получавали профил. това разбира се е очевидна глупост - защо отгоре въздуха да се движи по профила, а отдолу напряко? още повече че налягането което се получава отдолу ще го набие вътре и ще го принуди да следва профила. но това са философщини, за това е измислена математиката и за това физика без математика не е физика, защото тия неща се смятат. а сметките са красноречиви - бойнг не може да лети ако се разчита на профила
NE SUTOR ULTRA CREPIDAM
| |
Тема
|
Re: абе не е съвзем измислено
[re: zaphod]
|
|
Автор |
M.M. (кхмер) |
Публикувано | 07.02.10 09:55 |
|
Ти изчисли ли го тва за боинга?Щот подемната сила е пропорционална на скоростта и боинга наистина не лети ами пада кат откаже някой мотор.
| |
Тема
|
Re: абе не е съвзем измислено
[re: zaphod]
|
|
Автор |
Aбcoлют (пристрастен) |
Публикувано | 07.02.10 10:21 |
|
В отговор на:
аз лично от малък още се дразня на популярното обяснение със профила на крилото, първо защото е изключително антиинтуитивно (както и самия принцип на бернули), и второ защото динамичното налягане е също източник на подемна сила, и то неограничен, за разлика от принципа на бернули..
Защо да е антиинтуитивно, нима плоското крило създава подемна сила ако е успоредно на въздушния поток, какво пречи и крило с профила на Бернули (плоско отдолу и издуто отгоре) да бъде поставено под ъгъл спрямо въздушния поток.
Моята интуиция обаче ми подсказва че най-голяма подемна сила при една и съща челна площ ще създава тънко извито крило (издуто отгоре и вдлъбнато отдолу) като предната част на крилото е успоредна на въздушния поток, а останалата част на крилото плавно се извива надолу. Винаги съм се кефил като хвана лист по-твърда хартия с четирите пръста отгоре и палеца отдолу и замахна във въздуха каква подемна сила създава.
| |
Тема
|
Re: абе не е съвзем измислено
[re: Aбcoлют]
|
|
Автор |
M.M. (кхмер) |
Публикувано | 07.02.10 10:41 |
|
Ако се измъкнем от интуитивните приумици то трябва да кажем, че има величина като КПД на крилото и тя е най-голяма именно при"крилото на Бернули" докато "правото" направо кърти мивки в своята неефективност
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | (покажи всички)
|
|
|