|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | (покажи всички)
|
Добре де, ти неможеш ли сам да мислиш? За да имаш летене, трябва подемна сила. Задай си въпроса, кое създава подемната сила? Мисля, че това е много по-просто от Невие-Стокс.
| |
|
Освен надналягане под крилата, създава и подналягане отгоре, заради профила.
| |
Тема
|
Re: Обяснението е много просто
[re: нaив]
|
|
Автор |
Calderone. () |
Публикувано | 09.02.10 21:47 |
|
Да, стига да го завъртя леко на определен ъгъл. По този начин, пак се създава разлика в подемната сила, отгоре и отдолу. Като променяш профила или ъгъла, промянаш потока на флуида. Интуитивно, можеш да си го представиш, така.
1) Ако крилото има разлика в контура отдолу и отгоре, тогава има и разлика в потока отдолу и отгоре. Въздухът ще предпочете да мине отдолу, където контура е по-леко изпъкнал. По-този начин увеличаваш налягането на въздуха под крилото.
2) Ако промениш ъгъла, тогава потока въздух блъска крилото в по-голяма площ. Оттук идва допълнителна подемна сила.
Трудното е да се сетиш, че причната за летенето не е една, а всъщност са две :)
Вкрайна сметка и двете имат приложение, така че не разбирам за какво е спора.
| |
Тема
|
Ако неможеш да си го представиш
[re: нaив]
|
|
Автор |
Calderone. () |
Публикувано | 09.02.10 22:06 |
|
Профилът (контурът) на крилото играе роля на "преграда" за въздуха. И така въздухът ще минава оттам, където "преграда" е по-малка. Където въздухът е повече като количество, там и налягането е повече. Затова при асиметрично профилно крило, налягането отдолу е по-голямо от налягането отгоре. Контурът е "преграда".
Техничеки тази "преграда" трябва да се направи така, че да не създава много съпротивление, да няма много вихри, но това са сложни технически детайли, които обикновенно се тестват на експериментален стенд или чрез компютърни симулации.
Редактирано от Calderone. на 09.02.10 22:14.
| |
|
Ако крилото има разлика в контура отдолу и отгоре, тогава има и разлика в потока отдолу и отгоре. Въздухът ще предпочете да мине отдолу, където контура е по-леко изпъкнал. По-този начин увеличаваш налягането на въздуха под крилото.
Заблуждаваш се. При нулев ъгъл на атака всяко крило има нулева подемна сила.
Ако промениш ъгъла, тогава потока въздух блъска крилото в по-голяма площ. Оттук идва допълнителна подемна сила.
Това е точно така, за разлика от горното.
| |
|
"Заблуждаваш се. При нулев ъгъл на атака всяко крило има нулева подемна сила."
Заблуждаваш се. За енти път давам линк към тоя симулатор, където може да настроиш профил, дебелина и ъгъл на атака. При нулев ъгъл на атака извито крило има разлика в налягането и съответно лифт. Също така може да видиш какъв лифт дава плоско крило.
| |
|
"При нулев ъгъл на атака всяко крило има нулева подемна сила"
Странно. Тогава трябва някак си да обясним, как лети самолет в хоризонтален полет, без лифт. Имаш ли идея?
Упсс, сетих се, защо. Ок, прав си !
Редактирано от Calderone. на 09.02.10 23:50.
| |
|
Обикновено крилото е монтирано с някакъв минимален ъгъл спрямо тялото.
| |
|
Ми точно той. Въведи 0 в ъгъла и виж колко е лифта.
| |
|
Да, ама за симетрично крило. Сложи 0 на ъгъла и нещо положително на Camber, т.е. да се извие и виж какво става. Даже може да е наведено надолу. А с последното, thick, може да си го направиш плоско крилото.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | (покажи всички)
|
|
|