Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 11:30 19.06.24 
Природни науки
   >> Физика
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | (покажи всички)
Тема Re: Обяснението е много простонови [re: Exhemus]  
Автор Calderone. ()
Публикувано09.02.10 21:12



Добре де, ти неможеш ли сам да мислиш? За да имаш летене, трябва подемна сила. Задай си въпроса, кое създава подемната сила? Мисля, че това е много по-просто от Невие-Стокс.



Тема Re: абе не е съвзем измисленонови [re: Calderone.]  
Автор Pekoнcтpykтop (дарвинист)
Публикувано09.02.10 21:26



Освен надналягане под крилата, създава и подналягане отгоре, заради профила.



Тема Re: Обяснението е много простонови [re: нaив]  
Автор Calderone. ()
Публикувано09.02.10 21:47



Да, стига да го завъртя леко на определен ъгъл. По този начин, пак се създава разлика в подемната сила, отгоре и отдолу. Като променяш профила или ъгъла, промянаш потока на флуида. Интуитивно, можеш да си го представиш, така.

1) Ако крилото има разлика в контура отдолу и отгоре, тогава има и разлика в потока отдолу и отгоре. Въздухът ще предпочете да мине отдолу, където контура е по-леко изпъкнал. По-този начин увеличаваш налягането на въздуха под крилото.

2) Ако промениш ъгъла, тогава потока въздух блъска крилото в по-голяма площ. Оттук идва допълнителна подемна сила.

Трудното е да се сетиш, че причната за летенето не е една, а всъщност са две :)

Вкрайна сметка и двете имат приложение, така че не разбирам за какво е спора.





Тема Ако неможеш да си го представишнови [re: нaив]  
Автор Calderone. ()
Публикувано09.02.10 22:06



Профилът (контурът) на крилото играе роля на "преграда" за въздуха. И така въздухът ще минава оттам, където "преграда" е по-малка. Където въздухът е повече като количество, там и налягането е повече. Затова при асиметрично профилно крило, налягането отдолу е по-голямо от налягането отгоре. Контурът е "преграда".
Техничеки тази "преграда" трябва да се направи така, че да не създава много съпротивление, да няма много вихри, но това са сложни технически детайли, които обикновенно се тестват на експериментален стенд или чрез компютърни симулации.

Редактирано от Calderone. на 09.02.10 22:14.



Тема Re: Обяснението е много простонови [re: Calderone.]  
Автор Pekoнcтpykтop (дарвинист)
Публикувано09.02.10 23:38



Ако крилото има разлика в контура отдолу и отгоре, тогава има и разлика в потока отдолу и отгоре. Въздухът ще предпочете да мине отдолу, където контура е по-леко изпъкнал. По-този начин увеличаваш налягането на въздуха под крилото.

Заблуждаваш се. При нулев ъгъл на атака всяко крило има нулева подемна сила.

Ако промениш ъгъла, тогава потока въздух блъска крилото в по-голяма площ. Оттук идва допълнителна подемна сила.

Това е точно така, за разлика от горното.



Тема Re: Обяснението е много простонови [re: Pekoнcтpykтop]  
Автор нaив (тя)
Публикувано09.02.10 23:47



"Заблуждаваш се. При нулев ъгъл на атака всяко крило има нулева подемна сила."

Заблуждаваш се. За енти път давам линк към тоя симулатор, където може да настроиш профил, дебелина и ъгъл на атака. При нулев ъгъл на атака извито крило има разлика в налягането и съответно лифт. Също така може да видиш какъв лифт дава плоско крило.





Тема Re: Обяснението е много простонови [re: Pekoнcтpykтop]  
Автор Calderone. ()
Публикувано09.02.10 23:49



"При нулев ъгъл на атака всяко крило има нулева подемна сила"

Странно. Тогава трябва някак си да обясним, как лети самолет в хоризонтален полет, без лифт. Имаш ли идея?



Упсс, сетих се, защо. Ок, прав си !

Редактирано от Calderone. на 09.02.10 23:50.



Тема Re: Обяснението е много простонови [re: Calderone.]  
Автор Pekoнcтpykтop (дарвинист)
Публикувано09.02.10 23:51



Обикновено крилото е монтирано с някакъв минимален ъгъл спрямо тялото.



Тема Re: Обяснението е много простонови [re: нaив]  
Автор Pekoнcтpykтop (дарвинист)
Публикувано09.02.10 23:54



Ми точно той. Въведи 0 в ъгъла и виж колко е лифта.



Тема Re: Обяснението е много простонови [re: Pekoнcтpykтop]  
Автор нaив (тя)
Публикувано09.02.10 23:57



Да, ама за симетрично крило. Сложи 0 на ъгъла и нещо положително на Camber, т.е. да се извие и виж какво става. Даже може да е наведено надолу. А с последното, thick, може да си го направиш плоско крилото.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.