Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 02:34 19.06.24 
Природни науки
   >> Физика
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | (покажи всички)
Тема Re: Знаете ли, ченови [re: нaив]  
Автор Arctur (минаващ)
Публикувано07.02.10 23:39



Няма нищо чудно в лифта на въртящи се цилиндъри кълбо.
Особено лифта на въртящо се кълбо масово се използва
във всеки футболен мач. Колкото до бумеранга възможността му
да лети се дължи единствено и само на въпросния профил на
елементите му.



Тема Re: Знаете ли, ченови [re: Arctur]  
Автор нaив (тя)
Публикувано07.02.10 23:47



"Особено лифта на въртящо се кълбо масово се използва
във всеки футболен мач."

Или въртяща се топка си седи във въздуха и не пада на земята? Хитро, не че не съм виждала, но не го свързвах с флуиди и летене.:)

Идея си нямам какъв е профилът на бумеранга. Но щом има елементи, те могат да се оказват различно разположени към посоката на летене, а не успоредно, както капката от рисунката без лифт. Той освен това нали се и връща откъдето е тръгнал. Предполагам, че има обяснение. За лифта, доколкото разбрах, е нужно да отклонява въздух надолу. Сигурно някак го прави.



Тема Re: Знаете ли, ченови [re: нaив]  
Автор Arctur (минаващ)
Публикувано08.02.10 00:10



Там е работата, че във всяка една точка от траекторията на
полета си ВИНАГИ се обтича успоредно от въздуха през който се
движи. Той НЕ отклонява въздух надолу. Колкото до това, какъв
профил има можеш да видиш в гугъла. Ще видиш, че независимо
от конструкцията си от едната си страна той е абсолютно плосък,
а от другата е "гърбав" най-общо казано. Това, че той се връща,
откъдето е тръгнал, няма нищо общо с възможността му да лети.



Тема "lift is due to the wing diverting air down" ?!?нови [re: нaив]  
Автор Calderone. ()
Публикувано08.02.10 04:18



Да, ама не :)

Ето един нагледен пример :



Отдолу, колата е плоска, няма насочване на струите надолу. Отгоре, колата има аеродинамична форма. Понеже колата е направена от леки въглеродни влакна, при високи скорости, теглото на колата неможе да се противпостави на налягането под колата. Резултатът го виждаш :)
Болезнено е. Не изпробвай същото у вас.

Редактирано от Calderone. на 08.02.10 04:29.



Тема Re: "lift is due to the wing diverting air down" ?!?нови [re: Calderone.]  
Автор Aбcoлют (пристрастен)
Публикувано08.02.10 06:19



В отговор на:

Да, ама не :)

Ето един нагледен пример :

http://www.youtube.com/watch?v=859AxCxmsTk&feature=related

Отдолу, колата е плоска, няма насочване на струите надолу. Отгоре, колата има аеродинамична форма. Понеже колата е направена от леки въглеродни влакна, при високи скорости, теглото на колата неможе да се противпостави на налягането под колата. Резултатът го виждаш :)
Болезнено е. Не изпробвай същото у вас.




Това е инцидент, според теб може ли обикновен автомобил да мине по тези завои със същата скорост без да поднесе. Според мен налягането под тези коли е по-ниско отколкото над тях въпреки че подът е плосък, обърна ли внимание колко е ниска отпред и отстрани, почти се допира до асфалта, над задната част има антикрило подобно на болидите от Ф1, но отпред нямат и разчитат на прилепящият ефект от ниското налягане под пода. Според мен в резултат на някакво друсване предницата подскочи, навлезе въздух отдолу и затова излетя, ти как би обяснил че другите две коли не излетяха а си продължиха.

п.п. Преди и във Формула 1 колите са имали подобен дизайн, но след серия от подобни излитания ниските бордове са забранени и задължително имат една дъска под пода, под която нямат право да има нищо друго, защото както виждаме от това видео колко лесно може да изчезне прилепящия ефект предизвикан от ниските бордове при съвсем леко друсване.



Тема Re: абе не е съвзем измисленонови [re: zaphod]  
Автор Aбcoлют (пристрастен)
Публикувано08.02.10 06:44



В отговор на:

огъването на перата на птиците си е по дизайн, ако не се огъваха махането нямаше да произвежда никаква тяга напред. а когато излитат, обръщат крилата надолу, така че да не им трябва засилка доколкото може.




Птиците могат да въртят крилете си както си искат и да насочват тягата на където си искат не им е нужно огъването на перата, ти сам си отбелязал че при излитане обръщат крилата надолу.

Преди години бях чел някъде, някой беше писал че и крилата на самолетите трябва като на птиците да се извият леко нагоре за да се намали завихрянето, все едно да се остави въздушният поток да определи положението на задкрилките, според мен е вярно че така ще намалее завихрянето зад крилото, но и ще намалее много подемната сила.



Тема добре, а на къде трябва да е?нови [re: Arctur]  
Автор zaphod (мракобес)
Публикувано08.02.10 08:21



щом формата е симетрична и потока е успореден на нея, на къде според тебе трябва да е подемната сила?




NE SUTOR ULTRA CREPIDAM


Тема Re: "lift is due to the wing diverting air down" ?нови [re: Calderone.]  
Автор zaphod (мракобес)
Публикувано08.02.10 08:22



е и кво? никой не е казал че формата на крилото не дава подемна сила, освен това колата има много по-голямо отношение горна/долна част.




NE SUTOR ULTRA CREPIDAM


Тема Re: абе не е съвзем измисленонови [re: zaphod]  
Автор 741 (ветеринар)
Публикувано08.02.10 09:11



обаче крилото има две страни, нека горната е по-дълга с коефицент к

При Бернули скоростта не се променя заради различния път, а заради различното сечение на потока. От непрекъснатостта следва, че при идеален флуид N пъти по-малко сечение значи N пъти по-висока скорост.
Примерно, поставяме крилото между две успоредни плоскости, така че предният ръб да разделя потока на две равни части. Ако разстоянието е достатъчно малко, при стеснението над гърбицата скоростта може да е с пъти по-висока спрямо скоростта под крилото.
При самолета обаче ролята на плоскостите я играят по-далечните въздушни слоеве и сметката за сечението, скоростта и налягането хич не е толкова проста.



Тема Re: "lift is due to the wing diverting air down" ?!?нови [re: Calderone.]  
Автор Pekoнcтpykтop (дарвинист)
Публикувано08.02.10 11:31



Колата излита поради същата причкина, поради която излита и крилото. Но процесът е обратен.

И с това се бори не масата на колата, ами аеродинамични плоскости, наречени антикрила (защо ли).
Остава да го осъзнаят идиотите, дето се размазват по магистралата с 200. Но, едва ли.

Продължавам да се забавлявам като ви гледам как се мъчите и да не разбирате нищо.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.