|
Тема
|
повърхностно напрежение?
|
|
Автор |
stan28 (непознат
) |
Публикувано | 17.06.09 14:50 |
|
Колеги, интересува ме кога повърхностното напрежение е по-малко:
1. Бензин върху чиста метална повърхност или
2. Бензин върху омаслена метална повърхност
| |
Тема
|
Re: повърхностно напрежение?
[re: stan28]
|
|
Автор |
aquarin (void *) |
Публикувано | 18.06.09 18:01 |
|
Ами пробвай. Капни една капка на омаслена и една на неомаслена и гледай формата.
| |
|
неправилен въпрос, по-скоро те интересува бензина мокри ли метал и масло. напрежението си е еднакво
| |
|
Ясно е че ги мокри, но коя повърхност по-добре?
| |
Тема
|
Re: повърхностно напрежение?
[re: stan28]
|
|
Автор |
mr.Chaos (somebody) |
Публикувано | 18.06.09 22:33 |
|
по метала се олива, по маслото стои на капки.
| |
Тема
|
Re: повърхностно напрежение?
[re: stan28]
|
|
Автор |
Epaтocтeн (пристрастен) |
Публикувано | 18.06.09 22:39 |
|
Би трябвало напрежението на границата течно/твърдо да е по-малко върху омаслената повърхност, понеже маслото и бензина също би трябвало да имат по-голям афинитет едно към друго, от колкото метал към бензин.
Когато "ветровете" са бурни, има опасност да попадне "песъчинка" в окото ни.
| |
|
Ако върху маслото стои на капки, значи повърхн. напрежение на границата бензин/масло е по-голямо, от колкото на границата бензин/метал, което е странно.
Когато "ветровете" са бурни, има опасност да попадне "песъчинка" в окото ни.
| |
|
пробвай
| |
Тема
|
Re: повърхностно напрежение?
[re: mr.Chaos]
|
|
Автор |
Aбcoлют (ентусиаст) |
Публикувано | 19.06.09 06:56 |
|
"по метала се олива, по маслото стои на капки."
къде си виждал бензина да стои на капки по маслото (да не говориш за водата ), маслото се разтваря в бензина например за двутактовите двигатели.
| |
|
аз залагам за по-малко напрежение при бензин и метал, защото мигновено се получава широко петно.
вярно е, че бензинът разтваря масло, но преди да се разтвори, стои отгоре на капки с доста по-малък диаметър.
| |
|
|
|
|