Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 08:52 07.07.25 
Компютри и Интернет
   >> Delphi
*Кратък преглед

Тема алгоритъмнови  
Автор asteriksa (непознат )
Публикувано25.11.10 15:36



Зададен е четириъгълник с координати на върховете х1,у1 - х4,у4 и точка А с координати х и у.
Предложете алгоритъм за определяне дали точката А(х,у) лежи във вътрешността на четириъгълника, или извън него.



Тема Re: алгоритъмнови [re: asteriksa]  
Автор Tsveten (непознат)
Публикувано25.11.10 17:25



Най лесно - CreatePolygonRgn с координатите на четириъгълника и после проверка с PtInRegion .
Виж тук:
http://forum.delphiarea.com/viewtopic.php?p=2997



Тема Re: алгоритъмнови [re: asteriksa]  
АвторKoko (Нерегистриран)
Публикувано25.11.10 19:29



За да е една точка вътре в един правоъгълник, значи трябва да сравниш координатите...
т.е. х требе да ти е между х1 и х4 а у между у1 и у4...
най хамалско написано:

if (x1<x) and (x<x4) and (y1<y) and (y<y4) then
.....добър надпис
else
....кофти надпис
end;



Тема Re: алгоритъм [re: Koko]  
Автор asteriksa (непознат )
Публикувано25.11.10 22:00



Колеги, става дума за произволен четириъгълник, а не за правоъгълен такъв.
За правоъгълник е много лесно, но когато е напр. успоредник, трапец или друг, страните на който сключват помежду си ъгли различни от 90 градуса, тогава задачата се усложнява.



Тема Re: алгоритъмнови [re: asteriksa]  
Автор Tsveten (непознат)
Публикувано26.11.10 09:03



Полигона е площ , затворена в произволен многоъгълник , така че ще свърши работа



Тема Re: алгоритъмнови [re: asteriksa]  
АвторKoko (Нерегистриран)
Публикувано26.11.10 23:10



Просо предположих, че е правоъгълник, след като си дал 2 точки -> (х1,у1) и (х4,у4)



Тема Re: алгоритъмнови [re: asteriksa]  
Автор Hateras (чакащ)
Публикувано29.11.10 21:51



уравнение на права
y=ax + b
a = (y2-y1)/(x2-x1)
b = y1 - a*x1

в твоя случай - 4 уравнения, после от тези уравнения се проверява къде лежи точка А спрямо всяка от 4-те прави /страните на четириъгълника/

пий и пей!



*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.